تصویب ماده واحده طرح الزام دولت به اقدام متناسب در اجرای برجام

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از بررسی ماده واحده طرح نقشه اجرای برجام در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: براساس این ماده واحده که در کمیسیون تصویب شد در صورتی که کشورهای 1+5 تحریم‌ها علیه ایران را لغو نکنند، دولت نیز ملزم به ادامه غنی‌سازی اورانیوم خواهد شد.

به گزارش شانا، حسین امیری خامکانی با اشاره به برگزاری جلسه روز دوشنبه (13 مهرماه) کمیسیون انرژی مجلس گفت: بررسی ماده واحده طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام که یک فوریت آن در صحن علنی تصویب شد، در دستور کار کمیسیون بود.

عضو کمیسیون انرژی افزود: این ماده واحده که دارای 9 بند و 2 تبصره بود هم کلیات آن و هم مواد آن با تغییر جزئی در بند نخست آن تصویب شد که برای هیئت رئیسه ارسال خواهیم کرد.

امیری خامکانی با بیان اینکه براساس این ماده واحده دولت باید به دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای باشد و  تلاش و همکاری کند، بیان کرد: همچنین اگر کشورهای 1+5 اقدام به لغو تحریمها علیه ایران نکنند، ایران نیز باید غنی سازی خود را ادامه دهد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: بند بعدی این ماده واحده در خصوص نظارتهای آژانس انرژی اتمی است که حق ورود به اهداف نظامی و دفاعی ما را نمی دهد، مگر در مواردی که شورای عالی امنیت مجوز دهد.

کد خبر 247958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =