توان تولید روزانه 40 میلیون مترمکعب گاز در آغار و دالان

مدیرعامل شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی، توان تولید گاز را در منطقه عملیاتی آغار و دالان روزانه 40 میلیون مترمکعب اعلام کرد.

به گزارش شانا، غلامحسین منتظری با بیان این مطلب افزود: 30 حلقه چاه فعال در منطقه عملیاتی آغار و دالان موجود است و این منطقه، از مناطق حائز اهمیت شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی به شمار می رود.

وی افزود: گاز تولیدی از میدانهای آغار و دالان جهت فرآورش به پالایشگاه فراشبند که در کنار میدان گازی دالان واقع شده است، ارسال و برحسب نیاز جهت تزریق در میدانهای نفتی با خط لوله ۴۲ اینچ به طول ۳۳۰ کیلومتر به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب یا توسط خط لوله ۳۰ اینچ به طول ۲۵ کیلومتر به خط لوله سراسری گاز شماره 2 فرستاده می شود.

منتظری یادآور شد: مایعات گازی تولیدی نیز توسط خط لوله هشت اینچ به طول ۱۵۴ کیلومتر به پالایشگاه فجرجم و در نهایت به بندر طاهری و یا توسط یک خط لوله به پالایشگاه شیراز ارسال می شود.

به گزارش شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی یکی از سه شرکت زیرمجموعه نفت مناطق مرکزی است که با در اختیار داشتن پنج منطقه عملیاتی نار و کنگان، آغار و دالان، پارسیان، سرخون و گشوی جنوبی، بخش زیادی از گاز مورد نیاز کشور را تولید می کند.

کد خبر 247986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =