۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
  • کد خبر: 247997
عربستان به دنبال ثبات قیمت نفت است

علی النعیمی گفت: عربستان بیشتر به دنبال ثبات در بازار نفت است تا این که نگران کاهش قیمتها باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از روزنامه اکانومیک تایمز هند، علی النعیمی، وزیر نفت عربستان معتقد است تولید کنندگانی که برای برداشت نفت خام هزینه کمتری می پردازند در مقایسه با تولیدکنندگان نفت از پروژه های گران قیمت، پیروز بازار نفت هستند و سهم اوپک در بازار افزایش می یابد.

بر اساس این گفته ها، عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت جهان، دفاع از سهم خود در بازار را به حمایت از قیمتهای جهانی نفت خام ترجیح می دهد.

النعیمی به این روزنامه هندی گفت: خطر کاهش قیمت نفت از بروز نوسان در بازارهای جهانی این ماده کمتر است، به بیان دیگر عربستان بیشتر به دنبال ثبات در بازار نفت است تا این که نگران کاهش قیمتها باشد.

وزیر نفت عربستان تصریح کرد: دنیا نیازمند عرضه پایدار و قابل اعتماد است و بهترین راه برای تامین این نیاز برقراری توازن میزان عرضه و تقاضاست، بنابراین در قیمتهای نفت نباید نوسان وجود داشته باشد، امروز بزرگترین مشکل تولید کنندگان و مصرف کنندگان نوسان قیمتهای جهانی نفت خام است.

النعیمی با اشاره به این که تعداد دکلهای حفاری نفت شیل آمریکا در حال کاهش است، گفت: تولیدکنندگانی در بازار پیروز هستند که نفت را با هزینه کمتری استخراج می کنند.

به گزارش این روزنامه هندی، وزیر نفت عربستان برخلاف تحلیلگران بازار که معتقدند سهم اوپک از بازار در حال کاهش است، معتقد است که سهم اوپک از بازارهای جهانی نفت خام در حال افزایش است.

کد خبر 247997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =