بسته سرمایه گذاری لاوان با اولویت سلمان گازی به شورای اقتصاد رفت

بسته سرمایه گذاری منطقه عملیاتی لاوان با اولویت تامین اعتبار برای تکمیل نواقص میدان گازی سلمان، تدوین و برای تصویب به شورای اقتصاد ارسال شد.

معاون بررسی، امکانسنجی اقتصادی و مالی طرحهای مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران در گفتگو با خبرنگار شانا در این زمینه گفت: بسته سرمایه گذاری منطقه عملیاتی لاوان با ارزشی بالغ بر 4.5 میلیارد دلار با هدف استفاده از پتانسیل ماده ١۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی و بند(ق) تبصره(۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور تدوین شده است.

مشتاقعلی گوهری با بیان این مطلب افزود: با توجه به محدودیت منابع اعتباری، استفاده از پتانسیل ماده ١۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در تامین اعتبار پروژه های نگهداشت توان تولید و توسعه ای مناطق عملیاتی شرکت نفت فلات قاره ایران مورد توجه قرار گرفته است و این نخستین بسته سرمایه گذاری لاوان است که در این چارچوب، جهت اخذ مجوز شورای اقتصاد ارسال شده است.

بر اساس این گزارش، تخصیص منابع مالی و اعتباری پروژه تکمیل نواقص سلمان گازی در اولویت شرکت ملی نفت ایران قرار دارد و در صورت تامین اعتبار بسته سرمایه گذاری لاوان، این طرح در اولویت تخصیص اعتبار قرار می گیرد.

چندی پیش نیز مقرر شد: سرمایه گذاری در طرحهای تکمیل فازهای باقیمانده پارس جنوبی، احداث خطوط لوله سراسری ٦ و ۹ و ١١ گاز در استان بوشهر و توسعه یکپارچه میدانهای مشترک نفتی غرب کارون در راستای مفاد بند(ق) تبصره(۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور و ماده (١۲) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور صورت پذیرد.

کد خبر 247999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =