تعمیر اساسی شیر کروی مرکز انتقال نفت منطقه شمال شرق

شیر کروی (Globe valve) خروجی 8 اینچ 1500 مرکز انتقال نفت امام تقی شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال شرق، تعمیر اساسی شد.

به گزارش شانا، رئیس تعمیرات مکانیک شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال شرق، با بیان این که شیر کروی خروجی مرکز انتقال نفت امام تقی، تامین کننده فرآورده‌های نفتی تربت حیدریه استان خراسان جنوبی است، گفت: این قطعه مهم به دلیل خرابی و از کار افتادن قطعات داخلی آن غیر قابل استفاده و از سرویس عملیاتی خارج شده بود.

غلامرضا عجمی، اظهار کرد: موضوع تحریم و وارداتی بودن برخی قطعات یدکی مورد نیاز از جمله گلوب ولو، موجب شد که ساخت و تعمیر قطعات آن در دستور کار واحد تعمیرات مکانیک قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بنابر بررسیهای فنی و اقتصادی، تعمیرات این قطعه (شیر کروی) با استفاده از امکانات داخلی به وسیله متخصصان و کارشناسان واحد تعمیرات مکانیک انجام شد و هم اکنون این قطعه در سرویس قرار دارد.

به گفته رئیس تعمیرات مکانیک شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال شرق، این منطقه همسو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی و خودکفایی در تجهیزات، گامهای بلندی برداشته است.

به گزارش شانا، یکی از کاربردی ترین شیرهای صنعتی، گلوب ولو یا همان شیرکروی است که عمده ترین کاربرد آن به کنترل جریان مربوط می شود.

طراحی شکل دیسک و تغییر مسیر حرکت سیال در ولوهای کروی به گونه ای است که کنترل سیال را میسر می کند.

وجه تسمیه این ولوها برگرفته از شکل ظاهری بدنه آنها و شبیه بودن آنها به یک کره ( globe ) است.

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال شرق با مرکزیت شاهرود کار سوخت رسانی به پنج استان سمنان، گلستان و خراسان‌ شمالی،رضوی و جنوبی را برعهده دارد و این مهم نقش منطقه  شمال شرق را در خدمت رسانی حساس کرده است.

مرکز انتقال نفت امام تقی نیز به عنوان یکی از مراکز انتقال نفت این منطقه، در کیلومتر 55 جاده قدیم مشهد ـ نیشابور قرار گرفته است.

کد خبر 248001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =