راه اندازی یگان حفاظت در وزارتخانه های نفت، نیرو، اطلاعات و بانکها

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: تشکیل یگان حفاظت در وزارتخانه های نفت، نیرو، اطلاعات و نیز بانکها از جمله برنامه های آینده پلیس پیشگیری است.

به گزارش شانا، سردار محمد شرفی، رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی، امروز (سه‌شنبه 14 مهرماه) در سومین همایش یگانهای حفاظت دستگاههای دولتی گفت: واگذاری ماموریتهای غیرامنیتی به یگان حفاظت و افزایش شمار آن به 70 هزار نفر، از دیگر برنامه های آتی پلیس پیشگیری نیروی انتظامی است.

وی افزود: اقتدار پلیس در حوزه های مختلف، از قوای جامعه به شمار می‌رود، زیرا جامعه همچون پیکره زنده‌ای که ویژگی انسان زنده را داراست و تقویت قوای جامعه از نیروهایی برمی‌آید که تخصص و مهارتهای لازم را آموخته و جامعه را از گزند ناامنی حفظ کند.

شرفی تصریح کرد: با وجود یگانهای حفاظت، ضمن اشتغالزایی، فرصت دفاع از منابع ملی و حفظ امنیت ایجاد می‌شود، در حالی که این فرصت برای پیشگیری از اقبال کافی، آن هم با وجود پیچیده تر شدن روابط اجتماعی و افزایش مشاغل در لایه های درون جامعه برخوردار نبوده، براین اساس وجود چنین یگانی در درون سازمانها و نهادها لازم و ضروری است.

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی عنوان کرد: تقویت یگان حفاظت نشانگر ناامنی نیست تا در بحران، فراوانی آن و شدت بحران را نمایان کند، بلکه حضور کم تنش آنها با کمترین هزینه، به تجربه های "بزه" فرصت بروز نمی‌دهد.

وی با بیان این که یگان حفاظت خاموش ترین و موثرترین نیرو در ایمن سازی جامعه است، گفت: دستگاههای دولتی و قضایی به چنین نیروهای بازدارنده‌ای نیاز دارند.

کد خبر 248006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =