۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
  • کد خبر: 248012
بریتیش پترولیوم به آمریکا غرامت می پردازد

دولت ایالات متحده می گوید شرکت نفتی بریتیش پترولیوم ملزم به پرداخت 20 میلیارد دلار غرامت بابت نشت نفت در سال 2010 در خلیج مکزیک است .

به گزارش خبرگزاری رویترز،دادستان "لورتا  لینچ"  در روز دوشنبه اعلام کرد که بریتیش پترولیوم  به پرداخت بیش از 20 میلیارد دلار جریمه به دلیل حادثه 5 سال پیش ملزم شده است که طی آن نشت سکوی نفتی این شرکت  و آتش سوزی گسترده موجب آلوده شدن بخشی از آبهای این خلیج شد . لازم به ذکر است این بزرگترین حادثه در نوع خود در تاریخ آمریکا بود  .

لورتا لینچ افزود: البته کل خسارتی که محاسبه شده است 18 میلیارد و هفتصد میلیون دلار است و قرار است حدود یک میلیارد دلار بابت احیای زیست محیطی از سوی شرکت BP  پرداخت شود .

لازم به ذکر است پس از این حادثه، ارزش هر سهم شرکت بریتیش پترولیوم در بازار بورس نیویورک با حدود سه درصد کاهش به 45/33 دلار رسید.  

دادستان "لینچ " در ادامه تصریح کرد: مبلغی که شرکت BP   بابت غرامت به دولت فدرال خواهد پرداخت در طی مدت 18 سال به احیا و بازسازی پنج ایالت حاشیه خلیج مکزیک و همچنین شهرداریهای محل حادثه  تخصیص خواهد یافت و همچنین امیدورایم پس از این حادثه تلخ زیست محیطی ،احیای محیط زیست و بهبود اقتصادی مناسبی در حاشیه این خلیج صورت پذیرد .

کد خبر 248012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =