درخشش پالایشگاه اول پارس جنوبی در تولید گاز شیرین

پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی با تولید 161.8 میلیون مترمکعب گاز بیش از سطح تعیین شده، موفق به دریافت رتبه نخست افزایش حجم تولید نسبت به تعهد، در بین تمام پالایشگاههای گاز کشور شد.

مدیر پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی، امروز (چهارشنبه، 15 مهرماه) در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: حجم تولید این پالایشگاه بر اساس برنامه، چهار میلیارد و 648 میلیون مترمکعب تعریف شده بود و این در حالی است که این مقدار بیش از 161.8 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

محمدمهدی هاشمی افزود: در شش ماه امسال بیش از چهار میلیارد و 481 میلیون مترمکعب گاز در این پالایشگاه تولید شده است.

وی اعلام کرد: پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی با 103.5 درصد برداشت از منابع نسبت به تعهد  تولید، به این جایگاه رسیده است.

مدیر پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان این که تولید پالایشگاه‌های گاز کشور توسط معاونت عملیات شرکت ملی گاز ایران پایش و به طور دوره‌ ای اعلام می‌ شود تاکید کرد: به دست آوردن این جایگاه که نشان از تلاشهای شبانه‌ روزی تمام مجموعه‌ های پالایشگاه دارد، با برنامه ‌ریزی مشخص و تلاش جمعی به ثمر نشسته و انتظار می‌ رود این روند رو به رشد با ایجاد انگیزه‌ مضاعف بین کارکنان پالایشگاه تداوم داشته باشد.

به گفته وی، افزایش تولید گاز پالایشگاه اول پارس جنوبی در حالی محقق شده که در شش ماه امسال انجام تعمیرات اساسی با حضور تیم تخصصی پالایشگاه به خوبی و با موفقیت صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به دریافت رتبه‌ برتر واحد اچ اس ایی این پالایشگاه گفت: واحد اچی اس ایی پالایشگاه اول در بین پالایشگاه‌ های گاز مجتمع گاز پارس جنوبی به مقام نخست و در بین پالایشگاه های گاز کشور نیز به رتبه دوم دست یافت و در مراسم بزرگداشت روز ملی ایمنی و آتش ‌نشانی، از سوی معاون محترم وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مورد تقدیر قرار گرفت.

هاشمی یادآور شد: از دیگر اقدامهای شاخص این پالایشگاه در شش ماه نخست امسال می‌ توان به راه ‌اندازی یکی از مشعلهای جدید پالایشگاه پس از پایان کار توسط شرکت نفت و گاز پارس و آغاز عملیات راه‌ اندازی مشعل جدید دوم پالایشگاه اشاره کرد.

کد خبر 248024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =