مخزن 102 پایانه نفتی شمال در مدار بهره برداری قرار گرفت

رئیس پایانه نفتی شمال از پایان عملیات تعمیرات اساسی مخزن شماره 102 این شرکت با ظرفیت 150 هزار بشکه خبر داد و گفت: تعمیر این مخزن سبب صرفه جویی 6 میلیارد ریالی شده است.

به گزارش شانا، حمیدرضا شاهدوست با اشاره به این که مخزن شماره 102 پایانه نفتی شمال هم اکنون در مدار بهره برداری قرار دارد، اظهار کرد: عملیات تعمیر و رسوب زدایی این مخزن با صرف 10 هزار و 182 نفر ساعت محقق شده است.

رئیس پایانه نفتی شمال با بیان این که پشتیبانی از تولید و استمرار ایمن و پایدار صادرات نفت خام کشور یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، افزود: شرکت پایانه‌های نفتی ایران تنها متولی دریافت، ذخیره‌سازی و صدور نفت خام و دیگر محصولات تولیدی شرکت ملی نفت ایران است.

وی با بیان این که همه مراحل تعمیر مخزن شماره 102 پایانه نفتی شمال از سوی متخصصان این شرکت و بدون برون‌سپاری انجام شده است، تصریح کرد: میزان ظرفیت ذخیره سازی از مهمترین پارامترهای تاثیرگذار بر عملکرد یک پایانه صادراتی محسوب می شود که این شرکت به منظور حفظ و نگهداری از تاسیسات و همسو با صرفه جویی در هزینه‌ها، عملیات رسوب‌زدایی از مخازن ذخیره‌سازی نفت خام را با موفقیت انجام داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران، شاهدوست میزان صرفه جویی در تعمیر مخزن شماره 102 پایانه نفتی شمال را 6 میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: تعمیرات دوره‌ای مخازن ذخیره سازی نفت خام با هدف استمرار ایمن و پایدار صادرات نفت خام کشور امری رایج است و هم اکنون این مخزن با ظرفیت 150 هزار بشکه در مدار بهره‌برداری قرار دارد.

کد خبر 248028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =