سمینار آشنایی با استانداردهای انجمن ملی آتش نشانی آمریکا

مدیریت اچ اس یی شرکت ملی نفت ایران، سمینار آشنایی با استانداردهای انجمن ملی آتش نشانی آمریکا و کاربردهای عملی این استانداردها را با حضور مدرسان رسمی این سازمان برگزار می کند.

به گزارش شانا، سمینار آشنایی با کدهای 13، 20، 25 و 30 انجمن ملی آتش نشانی آمریکا (NFPA) و کاربرد عملی این استانداردها با همکاری شرکت بام فرآیند سیستم، با حضور مدرسان رسمی این سازمان، تام دی نویج و ران دی برویجین برگزار می شود.

براساس این گزارش، فواید الزامات و استانداردهای طراحی سیستمهای ایمنی و آتش نشانی بویژه NFPA و کاربردهای آن، معرفی اجمالی و کلی چهار کد استاندارد NFPA از محورهای این سمینار است.

به گزارش شرکت ملی نفت، چهار کد استاندارد NFPA که در این سمینار به آنها اشاره می شود شامل کد استاندارد 30، مواد قابل اشتعال و انفجار، کد استاندارد 20، نصب پمپهای آب آتش نشانی، کد استاندارد 25، تست، بازرسی و تعمیرات سیستمهای فرونشاندن آتش بر مبنای آب، کد استاندارد 13، نصب سیستمهای فرونشاندن آتش آب افشان (SPRINKLER) است.

گفتنی است: سمینار آشنایی با کدهای NFPA روزهای 18 و 19 مهرماه از ساعت 9 تا 18 در سالن همایشهای مدیریت اکتشاف این شرکت برگزار می شود.

به گزارش شانا، سازمان NFPA، استانداردها و اسنادی را به منظور ایمنی در مقابل آتش وضع و منتشر می کند که در مقایسه با دیگر سازمانهای مشابه، ارجح هستند و همه سازمانهای مشابه نیز به استانداردهای آن احترام می گذارند و آن را به عنوان یک مرجع می شناسند.

به این دلیل که استاندارد NFPA قابل احترام ترین و سختگیرانه ترین استاندارد جهان در این زمینه است و همچنین از آن جا که دیگر سازندگان تجهیزات مانند تولیدکنندگان آبپاشهای اتوماتیک، کابینهای آتش و سیستمهای خاموش کننده از این استاندارد تبعیت می کنند و در صورت ساخت پمپها مطابق با این استاندارد هیچگونه بی انطباقی در کارکرد تجهیزات به وجود نمی آید، بیشتر سازندگان پمپهای آتش نشانی از این استانداردها تبعیت می کنند.

کد خبر 248035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =