بسته های سرمایه گذاری نفت مناطق مرکزی برای ارائه در کنفرانس تهران آماده شد

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: این شرکت بسته های سرمایه گذاری خود را برای ارائه در کنفرانس تهران که به رونمایی از نسل جدید قراردادهای نفتی اختصاص دارد، آماده کرده است.

سلبعلی کریمی در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به قراردادهای IPC و برنامه وزارت نفت برای رونمایی از این قراردادها در کنفرانسی در تهران گفت: شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز بسته های سرمایه گذاری ویژه ای را با محوریت افزایش تولید مشتمل بر پروژه هایی از شرکتهای تابعه خود شامل نفت و گاز زاگرس جنوبی، نفت و گاز غرب و نفت و گاز شرق آماده کرده است.

کریمی در خصوص فعالیتهای ازدیاد برداشت در صنعت نفت عنوان کرد: مخازن ایران، پیچیدگیهای زیادی دارند و باید برای اعمال روشهای ازدیاد برداشت، کار کارشناسی و مستمر انجام داد.

وی با بیان این که ازدیاد برداشت به صورت قانونی نیز تکلیف شده است، خاطرنشان کرد: دغدغه و سرمایه اصلی مدیران صنعت نفت، موضوع ازدیاد برداشت است.

صنعت نفت دچار مظلومیت مضاعف است

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در خصوص فعالیتهای صنعت نفت در دوران پساتحریم اظهار داشت: صنعت نفت دچار مظلومیت مضاعف است؛ از سویی در دوران تحریم، برای دریافت کالاها و تجهیزات دچار مشکل بودیم و فروش و صادرات نفت نیز به سختی ممکن بود و از سوی دیگر در آستانه دوران پساتحریم، همگان انتظار دارند که صادرات نفت جهش فوق العاده ای داشته باشد.

کریمی تصریح کرد: دوران پساتحریم می تواند فرصت خوبی برای صنعت نفت کشورمان باشد اما باید به یاد داشته باشیم شرائط سختی پیش روست و باید به تدریج از موانع پیش رو عبور کرد.

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران یکی از پنج شرکت عمده تولیدی شرکت ملی نفت ایران است که از سال 1377 فعالیت اجرایی آن آغاز شده است و تأمین بخش عظیمی از گاز مورد نیاز کشور را به عنوان ماموریت اصلی خود دنبال می کند. فعالیتهای تولیدی این شرکت از طریق سه شرکت بهره برداری تابعه انجام شده و فعالیتهای اکتشافی، توسعه میدانها و همچنین همه فعالیتهای حفاری و تعمیر و تکمیل چاهها و مدیریت مخازن نفت و گاز و طراحی و اجرای طرحها و پروژه ها در مسئولیت مستقیم ستاد این شرکت قرار دارد.

کد خبر 248039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =