"نیاز محور بودن" آموزش،اولویتی راهبردی در HSE وزارت نفت است

تمرکز ویژه بر آموزشهای نیاز محور، از برنامه های راهبردی و مهم اچ اس یی وزارت نفت است.

به گزارش خبرنگار شانا، معاون مدیر کل اچ اس یی وزارت نفت با تاکید بر اهمیت و حساسیت اچ اس یی در بخشهای مختلف آن (ایمنی، بهداشت و محیط زیست) افزود: در این سیاست راهبردی، هدف این است که برگزاری دوره های آموزشی برای افراد براساس حرفه و ماموریت شغلی آنها انجام شود و لازم نیست همه آموزشها فرا گرفته شود

جعفرزاده افزود: روزآمدکردن و یکپارچه سازی دستور عملهای اچ اس یی، دیگر موردی است که به عنوان یک برنامه راهبردی در دستور کار قرار دارد.

بازنگری مهندسی دوباره سازمان اچ اس یی صنعت نفت در سطوح مختلف آن با رویکرد تقویت اچ اس یی واحدهای عملیاتی، از دیگر برنامه های راهبردی است که معاون مدیر کل اچ اس یی وزارت نفت بر آن تاکید کرد.

وی به بخشنامه اخیر وزارت نفت در حوزه اچ اس  یی نیز اشاره و تصریح کرد: در این بخشنامه که در 10 بند تدوین و تنظیم شده، لایه های مختلف این حوزه( اچ اس یی) مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته جعفرزاده، توجه و تمرکز ویژه روی حوادث آسیب رسان به تاسیسات صنعت نفت که تولید را با مشکل مواجه می کند، یکی از مفاد دهگانه بخشنامه صادرشده در حوزه اچ اس یی است.

وی هدف از این بند بخشنامه را جلوگیری از کاهش حوادث در صنعت نفت عنوان کرد.

معاون مدیرکل اچ اس یی وزارت نفت، تصریح کرد: در این بخشنامه، همچنین بر استقرار سیستمهای مدیریتی کنترل حوادث و مخاطره تاکید شده است.

کد خبر 248046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =