تولید روزانه 221 میلیون مترمکعب گاز در شرکت زاگرس جنوبی هدفگذاری شد

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از تولید حداکثری گاز در نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: تلاش می شود امسال در فصل سرما حداکثر 221 میلیون متر مکعب در روز گاز در این شرکت تولید شود.

غلامحسین منتظری در گفتگو با خبرنگار اعزامی شانا به استان فارس با اشاره به برنامه تولید 205 میلیون مترمکعبی گاز در نیمه دوم امسال در شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی تاکید کرد: کارکنان این شرکت همه تلاش خود را برای تامین سوخت زمستانی امسال انجام می دهند.

وی با بیان این که در نیمه نخست امسال به طور متوسط روزانه کمی بیش از 180 میلیون مترمکعب گاز در شرکت زاگرس جنوبی تولید شده است، گفت: در مدت زمان یادشده براساس برنامه ریزی صورت گرفته 101 درصد از برنامه تولید تکلیفی این شرکت تحقق یافته است.

منتظری به پروژه های توسعه ای در حال انجام در شرکت زاگرس جنوبی اشاره کرد و گفت: در راستای تامین پایدار خوراک پالایشگاه فجر جم بزودی توسعه میدانهای گازی دی، سفید زاخور، هالگان و سفید باقون در دست اقدام قرار می گیرد.

وی گفت: با توجه به تحولات بین المللی و برداشته شدن تحریمها پیش بینی می شود پروژه های این شرکت در دوران پساتحریم سرعت بگیرد که در این دوران ایستگاه تقویت فشار کنگان و ایستگاه دوم میدان گازی نار در اولویت قرار دارد.

به گزارش شانا، شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی یکی از سه شرکت زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که نزدیک به 40 درصد از گاز کشور را تولید می کند. این شرکت دارای پنج منطقه عملیاتی به نامهای نار و کنگان، آغار و دالان، پارسیان، سرخون و گشوی جنوبی است.

 

کد خبر 248047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =