۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
  • کد خبر: 248070
دستگیری تاجر بزرگ نفتی در نیجریه

در پی تلاشهای دولت جدید نیجریه برای برچیدن بساط سودجوییها و فساد مالی فراوان در صنعت نفت کشور، یک تاجر بزرگ نفتی در ابوجا دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ابوجا، دولت نیجریه، رئیس یک شرکت محلی نفتی را در ادامه تحقیقات برای برچیدن فساد مالی در نظام اقتصادی کشور دستگیر کرد. 

به گفته یک مقام امنیتی نیجریه، کمیسیون جرمهای اقتصادی و مالی نیجریه، الاجیده اوموکوب، رئیس شرکت آتلانتیک انرژی را به جرم فساد مالی و پولشویی دستگیر کرده است.

این دستگیری در پی بازداشت دیزانی آلیسون مادوک، وزیر نفت پیشین نیجریه، صورت گرفت. 

دستگیری این مقامها که قبلا پول زیادی از فساد مالی موجود در سیستم اقتصادی نیجریه به جیب زده بودند موجب شده تا موجی از شوک در میان سیاستمداران نیجریه ایجاد شود. 

به گفته یک مقام نفتی نیجریه در گفتگو با رویترز، بسیاری از افراد این شوک را دریافت کرده اند. این موضوع در حال گسترده تر شدن است و معلوم نیست تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد. عده ای مجبور خواهند بود که مواظب خود باشند. 

در پاسخ به سئوال رویترز، دفتر دادستان کل سوییس تاییدکرد که درخواستهایی از نیجریه برای همکاری مشترک در زمینه کولاولی آلوکو، میلیاردر نیجریه ای، و شرکتهای انرژی مرتبط با آن دریافت کرده است. 

به گفته یک مقام امنیتی نیجریه که نخواست نامش فاش شود، امکور در میان 10 مولتی میلیاردر نیجریه ای است که در فهرست فوربز در سال 2012 به نام او اشاره شده است و فعلا در زندان به سر می برد. 

وی گفت: فعلا این تاجر تحت بازجویی قرار دارد. وی اطلاعات بیشتری نداد. 

وکیل این تاجر و سخنگوی شرکت وی اظهار نظری در مورد این اتفاق به رویترز ارائه ندادند. دفتر آلوکو هم به درخواست مصاحبه پاسخی نداد. 
کد خبر 248070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =