شرکتهای بین المللی در انتظار رونمایی از قراردادهای IPC در کنفرانس تهران

شرکتهای بین المللی فعال در حوزه نفت و گاز، در انتظار کنفرانس تهران هستند تا در جریان پروژه ها و طرحهای قابل واگذاری صنعت نفت ایران در قالب نسل جدید قراردادهای نفتی قرار گیرند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور سرمایه گذاری و تامین منابع مالی در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این مطلب افزود: شرکتهای خارجی زیادی برای مشارکت در پروژه های نفت و گاز کشورمان و آگاهی از جزئیات نسل جدید قراردادهای نفتی ابراز تمایل کرده اند.

علی کاردر تصریح کرد: کنفرانس رونمایی از مدل جدید قراردادهای نفتی ایران (IPC)، ماه نوامبر در تهران برگزار می شود و تا پیش از این کنفرانس، جزئیات میدانهای قابل واگذاری در قالب قراردادهای جدید اعلام نمی شود. 

وی همچنین در واکنش به خبری مبنی بر واگذاری محرمانه دو میدان به شرکت بی پی انگلیس، این گونه اخبار را تنها جوسازی رسانه ای اعلام کرد و گفت: شرکت انگلیسی بی پی در جلسه مشترک با شرکت ملی نفت ایران، آمادگی خود را برای همکاری در قراردادهای جدید نفتی اعلام کرده است. 

به گزارش شانا، نسل جدید قراردادهای نفتی ایران با هدف جذب سرمایه گذاری بیشتر از طریق جذاب سازی قراردادها، در نوامبر امسال (اواخر آبان ماه) در کنفرانسی در تهران رونمایی می شود. پس از توافق هسته ای هیئتهای اقتصادی از کشورهای مختلف ضمن مذاکره با مدیران ارشد صنعت نفت کشورمان برای افزایش تعاملات دو جانبه، برای مشارکت در قراردادهای جدید نیز اعلام آمادگی کرده اند. 

 
کد خبر 248079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =