کاهش 5 درصدی ضریب شدت حوادث در بخشهای عملیاتی و خدماتی

با توسعه و گسترش فعالیتهای آموزشی در ارتباط با اهمیت و الزامات به کارگیری مقررات ایمنی، ضریب شدت حوادث در بخشهای مختلف عملیاتی، پشتیبانی و خدماتی شرکت ملی حفاری ایران در نیمه نخست امسال 5 درصد در قیاس با دوره مشابه پارسال کاهش یافت.

به گزارش شانا، سعید قربانی، معاون مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی حفاری ایران در این باره اظهار کرد: با توجه به نقش آموزش در پیشبرد اهداف و برنامه های اچ اس یی با همکاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت افزون بر بر برگزاری دوره های آموزشی براساس تقویم آموزش سالانه، تشکیل دوره های فوق العاده نیز در دستور کار قرار گرفت که در زمینه کاهش حوادث به نحو چشمگیری اثرگذار بوده است.

وی با اشاره به بهبود 2.5 درصدی ضریب تکرار حوادث در مدت پیش گفته، افزود: یکی از اقدامهای به عمل آمده برای کاهش ضریب شدت و تکرار حوادث، بررسی تخصصی حوادث رخ داده در سالهای پیش بود که ضمن پرداختن به علل بروز آنها، راهکارهای کاهش و حذف آن از طریق آموزش براساس اولویت بندی مدیریتهای عملیات، خدمات فنی و ویژه و ترابری و اطلاع رسانی به صورت تهیه پوستر و همچنین اتوماسیون اداری ارائه شد.

قربانی با بیان این که از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه در مجموع بیش از چهار هزار و 300 نفر از کارکنان رسمی، قراردادی و ارکان ثالث مدیریتهای مختلف شرکت در دوره های آموزش ایمنی حضور یافتند، گفت: این دوره های استمرار دارد و همسو با آن 150 نفر از نیروهای تازه استخدام نیز در حال گذراندن دوره های آموزش تخصصی و عمومی ایمنی هستند.

به گزارش شرکت ملی حفاری ایران، وی درباره برگزاری مانورهای ایمنی بر روی دستگاههای حفاری خشکی و دریایی، اظهار کرد: در 6 ماه نخست سال از سوی مدیریت اچ اس یی شرکت پنج مانور بحران سطح یک برگزار شد و انجام پنج تمرین دیگر تا پایان سال برنامه ریزی شده که 2 مورد آن در آبان ماه بر روی دو دکل حفاری برگزار خواهد شد.

معاون مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی حفاری ایران گفت: براساس بررسیها و نظر سنجی های انجام شده، برگزاری این مانورها در بالابردن سطح آگاهی، سرعت و دقت عمل کارکنان عملیاتی در مواجهه با حوادث غیر مترقبه از جمله فوران چاه بسیار با اهمیت بوده است.

کد خبر 248080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =