ایران و جمهوری باشقیرستان فرصتهای خوبی برای همکاریهای نفتی دارند

رئیس جمهوری باشقیرستان در دیدار با سفیر ایران در روسیه با ابراز علاقمندی برای گسترش فراگیر روابط دوجانبه، اعلام کرد: اوفا با هدف گسترش هر چه بیشتر همکاریها، برنامه سفر هیئت سیاسی و اقتصادی را به ایران تدارک دیده است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، رستم حمیدوف امروز (پنجشنبه، 16 مهرماه) در مذاکره با مهدی سنایی در اوفا، پایتخت جمهوری باشقیرستان گفت: گسترش  همکارهای دو جانبه برای ما بسیار مهم است و شرکت رئیس جمهوری ایران در اجلاس سران بریکس و شانگهای که در اوفا برگزار شد، برای رسیدن به این هدف بسیار ارزشمند بود.

حمیدوف افزود: ایران و جمهوری باشقیرستان زمینه های مشترک بسیاری برای همکاریهای تجاری دارند و فرصتهای خوبی برای تعامل در عرصه نفت، پتروشیمی و ماشین سازی وحود دارد و در صددیم برای عملیاتی شدن اهداف، هیئت سیاسی اقتصادی را به سرپرستی شارونف، معاون نخست وزیر جمهوری باشقیرستان  را به تهران اعزام کنیم.

به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در روسیه، مهدی سنایی نیز در دیدار با رئیس جمهوری باشقیرستان که در منطقه ولگای روسیه قرار دارد، اظهار کرد: باشقیرستان همه مولفه های لازم را برای همکاری با ایران از جمله، تمدن، فرهنگ، دین مشترک، آموزش، دانشگاه و صنعت دارد. 

وی افزود: توانمندیهای باشقیرستان قابل توجه است و امکان همکاریهای زیادی وجود دارد که با توجه به اجرایی شدن برخی شدن توافقهای پیشین قبلی، سفر هیئت نفتی به ایران فرصتی دیگری برای افزایش روابط است.

سنایی افزود: روسای جمهوری دو کشور در حاشیه سازمان ملل توافق کردند که بزودی همه مشکلات روابط دو جانبه برطرف دو جانبه شود و هیئت بزرگی از وزارت انرژی روسیه به ایران عزیمت کرده و تحولی بزرگ در روابط آغاز شده است. 

سفیر ایران ادامه داد: امیدواریم گفتوها با شرکت باش نفت نیز نتایج خوبی داشته باشد و بتوانیم با باشقیرستان هم به توافقی برسیم. 

کد خبر 248084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =