تولید نفت ایران ظرف چند ماه آینده 500 هزار بشکه افزایش می یابد

رئیس بخش استراتژی انرژی در سیتی گروپ گفت: ایران ظرف چند ماه آینده روزانه به عرضه نفت خام خود به بازارهای جهانی روزانه 500 هزار بشکه می افزاید.

به گزارش پایگاه خبری مارکت پلیس، قیمتهای جهانی نفت خام در هفته جاری با چند دلاری افزایش روبرو بود و به بیش از 50 دلار برای هر بشکه رسید، حال این پرسش مطرح می شود که آیا این رشد نشان از بهبود قیمتها پس از کاهش یک سال اخیر است یا خیر؟

این هفته گزارشها از کاهش فعالیتهای حفاری نفت در آمریکا حکایت داشت، سطوح پایین قیمتهای جهانی نفت خام، تولید کنندگان شیل اویل در آمریکا را مجبور به کاستن از مقدار تولید کرده است .

لوئیز هیتل، رئیس موسسه مشورتی وود مکنزی در این باره گفت: این نخستین نشانه مثبت حاکی از آن است که عوامل بنیادی بازار در حال تغییر هستند، ما در سال 2016 شاهد کاهش مازاد عرضه نفت در بازار خواهیم بود.

وی پیش بینی کرد که تقاضای جهانی برای نفت بویژه از سوی مصرف کنندگان آمریکایی با افزایش روبرو خواهد بود.

عامل مهم دیگر و البته غیرقابل پیش بینی بازار نفت ایران است. انتظار می رود با لغو تحریمهای تهران، ایران نفت بیشتری صادر کند. البته زمان و مقدار افزایش صادرات نفت ایران هنوز مشخص نیست.

ست کلینمان، رئیس بخش استراتژی انرژی در سیتی گروپ گفت: در چند ماه آینده، ما شاهد افزایش روزانه 500 هزار بشکه ای صادرات نفت ایران خواهیم بود اما نمی دانم این افزایش عرضه تا چه اندازه بر قیمتها تاثیر گذار خواهد بود.

اما هر دو بر سریک مسئله توافق نظر دارند که اگر قیمتها به اندازه کافی، برای مثال تا 60 دلار افزایش یابد، بسیاری از تولید کنندگان نفت در داکوتای شمالی و تگزاس دوباره تولید را آغاز خواهند کرد وعرضه نفت بیشتر در دنیا سبب کاهش قیمتها می شود.
کد خبر 248089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =