فصل تازه ای از روابط اقتصادی ایران با جهان آغاز شده است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: فصل جدیدی از ارتباطات اقتصادی ایران با کشورهای جهان گشوده شده است.

به گزارش شانا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی، علی طیب نیا  در آیین گشایش اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول که رؤسای بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و وزبران اقتصادی کشورهای عضو و رؤسای کل بانک مرکزی را در لیما پایتخت کشور پرو گردهم آورده است، اظهار کرد:. ایران از جمله کشورهایی است که با ظرفیتهای بالای اقتصادی، می تواند به عنوان کشوری نوظهور باشد.

وی دارا بودن منابع طبیعی موقعیت راهبردی، سرمایه انسانی تحصیلکرده ، بازار بزرگ داخلی، زیر ساختهای مناسب را تنها بخشی از مزیتهای اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: همه این مزیتها، تنها بخشی از مزیتهای اقتصادی ایران هستند که در میان کشورهای خاورمیانه موقعیت انحصاری دارد. 

وزیز اقتصاد یادآور شد: با تلاشهای انجام شده شاهد بهبود اقتصادی و کنترل تورم در ایران بودیم.

طیب نیا توسعه بیشتر اقتصاد ایران را مستلزم انتقال دانش فنی،سرمایه گذاری مستقیم خارجی و تامین منابع مالی دانست و افزود: انتظار می رود در این بخشها بانک جهانی و دیگر موسسه های بین المللی توسعه ای بتوانند به ایران در دستیابی به این مسیر کمک کنند.
 
وی تصریح کرد: ایران به عنوان یکی از اعضای بانک جهانی و صندوق بین المللی پول همیشه تعهد خود را به موسسه های بین المللی ایفا کرده است و انتظار دارد این موسسه ها خدمات خود را برای توسعه پایدار کشورم ایفا کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: بانک جهانی می تواند به دلیل نقش توسعه ای در تامین مالی کشورها، برای توسعه کشورهای عضو، بدون تبعیض نقش خود را انجام دهد.

طیب نیا تصریح کرد :پس از سالها مشکل در ارتباطات ایران و بانک جهانی به دلیل تحریمهای جهانی، هم اکنون زمان آن است که کشورها بویژه ایران از تامین مالی و فاینانسهای بانکهای توسعه ای یهره مند شوند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآور شد: همکاری با موسسه های توسعه ای بین المللی بالاترین اولویت برای ایران است.

طیب نیا تاکید کرد: انتظار دارم نه تنها در تامین مالی بلکه تجارت و سرمایه گذاری موسسه های توسعه ای بین المللی در این فصل جدید ازارتباطات از این فرصت استفاده شود.

کد خبر 248094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =