11 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه در پالایشگاه نفت تهران

شرکت پالایش نفت تهران در دو سال گذشته، نزدیک به 11 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه داشته است.

رئیس اچ اس ئی شرکت پالایش نفت تهران به خبرنگار شانا، گفت: این شرکت پالایشی با رعایت استانداردهای ایمنی، توفیق آن را داشته است که در دو سال گذشته این میزان کار بدون حادثه را در کارنامه خود ثبت کند و تلاش می کند این روند استمرار یابد.

امیر عباس حامد منفرد با بیان این که با هدف ارتقای اچ اس ئی، دوره های مختلفی در دو سال گذشته در پالایشگاه نفت تهران برگزار شده است، دایرشدن متمرکز  سیستمهای اعلام حریق را از مهمترین بخشهای آموزشی این بازه زمانی عنوان کرد.

به گفته وی، آشنایی با سیستم اعلام حریق (مقدماتی و پیشرفته)، طراحی پمپ آتش نشانی، طراحی مسیر آب آتش نشانی و نرم افزار شبکه آب آتش نشانی (پایپ نت) مباحث این دوره متمرکز ( سیستم اعلام حریق) را شامل می شوند.

رئیس اچ اس ئی شرکت پالایش نفت تهران، ادامه داد: ارزیابی ریسک به روش "هازوب" (میزان خطر پذیری واحدهای فرآیندی) از جمله مواردی است که واحد ایمنی این پالایشگاه آن را بدون استفاده از مشاور بیرونی انجام می دهد.

منفرد، همچنین تامین تجهیزات آتش نشانی را از دیگر موارد مهم برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت این بخش،تجهیزات کاملی شامل لباس،دستکش و کلاه با درجه مقاومت بالا در برابر آتش برای کارکنان رسمی و قراردادی خریداری و تحویل شده است.

وی درباره اقدامهای زیست محیطی پالایشگاه تهران نیز گفت: اقدامهای دوسال گذشته در این حوزه، غیر آلاینده بودن این پالایشگاه را به وسیله سازمان محیط زیست تایید می کند و این مهم نکته مثبتی برای پالایشگاه نفت تهران به شمار می آید.

به گفته رئیس اچ اس ئی شرکت پالایش نفت تهران، سیستمهای خروجی پساب این پالایشگاه به سامانه پایش آنلاین سازمان محیط زیست متصل است و میزان آلایندگی آنها کنترل می شود.

منفرد تصریح کرد: 6 کوره پالایشگاه نفت تهران نیز به آنالیزورهای سازمان محیط زیست متصل هستند و از این طریق پایش می شوند.

وی ادامه داد: بقیه کوره های این پالایشگاه (حدود 36 کوره)نیز به سامانه پایش محیط زیست متصل خواهند شد.

رئیس اچ اس یی شرکت پالایش نفت تهران درباره فضای سبز و نگهداشت آن نیز گفت: پالایشگاه نفت تهران 400 هکتار مساحت دارد که 290 هکتار آن زیرپوشش فضای سبز است.

کد خبر 248113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =