۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
  • کد خبر: 248134
گازرسانی به بیش از 120 روستای استان یزد

شرکت گاز استان یزد با هدف افزایش رفاه عمومی، پروژه گازرسانی به 120 روستای سطح استان را در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: تاکنون عملیات گازرسانی به 182 روستا انجام شده و پروژه گازرسانی به 126 روستای دیگر نیز در دست اجراست.

منوچهر فلاح با بیان این که پروژه گازرسانی به روستاهای این استان با شتاب در جریان است، افزود: پروژه گازرسانی به دهستان ارنان از توابع شهرستان مهریز نیز با 60 میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

وی اعلام کرد: برای اجرای این پروژه، 72 کیلومتر شبکه توزیع، 18 کیلومتر خط تغذیه، یک ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیت 10 هزار مترمکعب در ساعت، یک ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیت 5 هزار مترمکعب در ساعت و 500 انشعاب نصب و اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با بیان این که با گازرسانی به این دهستان، 9 روستا به شبکه سراسری گاز متصل می شوند، تاکید کرد: با ورود این سوخت پاک و ارزان، زمینه توسعه و آبادانی هرچه بیشتر این منطقه ایجاد می شود و علاوه بر فراهم کردن سیستمهای گرمایش خانگی و تجاری، شاهد توسعه بخش صنعت و کشاورزی به ویژه در بخش گلخانه ای و به دنبال آن ایجاد اشتغال خواهیم بود.

وی یادآور شد: تاکنون با گازرسانی به 18 شهر، اجرای شش هزار و 900 کیلومتر شبکه و نصب بیش از 196 هزار انشعاب، 90 درصد جمعیت استان در قالب 350 هزار مشترک تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار دارند.

فلاح ادامه داد: علاوه بر گازرسانی به بخش خانگی، تحویل گاز به پنج هزار واحد صنعتی، دو هزار گلخانه و بیش از 160 کوره آجرپزی نیز با هدف جایگزینی گاز با سوختهای مایع و کاهش آلاینده های زیست محیطی انجام شده است.

کد خبر 248134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =