آمادگی محیط زیست برای همکاری با شرکتهای پتروشیمی

معاون سازمان محیط زیست از آمادگی این سازمان برای گسترش همکاریها با طرحها و مجتمعهای پتروشیمی برای صیانت از محیط زیست خبر داد.

به گزارششانا، سعید متصدی در جمع مدیران تولیدی شرکتهای پتروشیمی اظهار کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار و داشتن اقتصاد مطلوب باید همکاری و تعامل میان همه بخشهای صنعتی کشور با محیط زیست نهادینه شود.

وی افزود: نگاه دنیا به مقوله محیط زیست هزینه ای نیست، بلکه منفعت است و در این مسیر صنعت پتروشیمی ایران باتوجه به کارکردهای خود می تواند نقش آفرین باشد.

متصدی ادامه داد: باید پتروشیمی ها تولید بیشتر را همگام با حفظ محیط زیست  هدفگذاری کنند و هرچند برخی قوانین چالشهایی را پدید آورده، اما سازمان محیط زیست آماده هرگونه همکاری و تعامل است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که تبصره یک ماده 38 قانون  مالیات بر ارزش افزوده نیازمند بازنگری است  گفت: این قانون مشکلاتی را برای بخشهای مختلف صنعتی کشور به دنبال داشته است.

وی با تاکید بر این که سازمان محیط زیست به دنبال درآمدزایی نیست، تصریح کرد:تبصره یک ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده از طریق سازمان امور مالیاتی دریافت شده و به حساب شهرداریها و دهداریهای مناطق  واریز می شود و سازمان محیط زیست ذینفع نیست.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران وی ادامه داد: ما بر اساس قوانین می توانیم به صنایع آلاینده فرصت بدهیم تا صنعت خود را اصلاح کنند و هرکدام از پتروشیمی ها که برنامه های خود را در یک بازه مشخص زمانی برای کاهش آلایندگی به ما اعلام کنند از حمایت و همکاری سازمان محیط زیست برخوردار خواهند بود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست پس از صحبتها و اظهار نظرهای مدیران عامل شرکتها، آمادگی این سازمان را برای همکاری در همه بخشها جهت رفع مشکلات و چالشهای مجتمعهای پتروشیمی اعلام کرد و گفت : شرکتهایی که اصول زیست محیطی را رعایت کنند مورد حمایت کامل این سازمان قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: مبنای همکاری سازمان محیط زیست با مجتمعهای پتروشیمی براساس تعامل و مشارکت است.

کد خبر 248139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =