مانعی در مسیر توسعه روابط و همکاریهای ایران و لهستان وجود ندارد

رئیس جمهوری گفت: هیچ مانعی در مسیر توسعه روابط و همکاریهای ایران و لهستان وجود ندارد، فرصتی که امروز پیش روی دو کشور قرار دارد، می‌تواند برای جهش در توسعه مناسبات همه جانبه مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (شنبه 18 مهرماه) در دیدار بوگدان بوروسویچ، رئیس مجلس سنای لهستان با بیان این که جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی در مسیر توسعه روابط و همکاریها با لهستان نمی‌بیند، گفت: فرصتی که امروز پیش روی دو کشور قرار دارد، می‌تواند برای جهش در توسعه مناسبات همه جانبه مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: برای توسعه روابط بعد از لغو تحریمها اولین قدم این است که شرکتهایی را که با ایران روابط تجاری و اقتصادی داشته‌اند، در مسیر همکاریهای گذشته تثبیت کنیم.

روحانی تصریح کرد: امروز ظرفیتهای خوب و مناسبی در زمینه های مختلف کشاورزی، صنعتی و فناوریهای گوناگون در ایران و لهستان وجود دارد که در شرائط جدید می‌توانیم از آن به نفع دو ملت استفاده کنیم، البته تعامل دو کشور تنها محدود به روابط اقتصادی نیست و در زمینه‌ های مختلف فرهنگی و پارلمانی نیز باید همکاریها گسترش یابد.

رئیس جمهوری عنوان کرد: در شرائط جدید روابط ایران با اتحادیه اروپا در حال توسعه خواهد بود و لهستان نیز به عنوان دوست ایران در اتحادیه اروپا می‌تواند در توسعه همکاریها نقش موثری داشته باشد.

وی با بیان این که مذاکره ایران و با 1+5 نشان داد که اگر کشورها اراده جدی داشته باشند بسیاری از مسایل را می‌توانند پای میز مذاکره حل و فصل کنند، اظهار امیدواری کرد تا با اراده واقعی کشورهای موثر و تحرک خوب سیاسی شاهد حل سریعتر معضلات منطقه‌ای باشیم.

بوگدان بوروسویچ، رئیس مجلس سنای لهستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رئیس جمهوری ایران، با بیان این که لهستان همواره نگرشی مثبت نسبت به ایران داشته است، گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری مهم و عامل ثبات در منطقه است.

رئیس مجلس سنای لهستان با مثبت ارزیابی کردن توافق هسته‌ای ایران با 1+5، خواستار توسعه مناسبات همه‌ جانبه سیاسی و اقتصادی با ایران شد و افزود: معتقدیم گام بعدی همکاریهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای باید در خصوص مقابله با پدیده تروریسم باشد.

وی گفت: توافق هسته‌ای ایران فضای جدیدی را برای مذاکره و اعتمادسازی بوجود آورده که در سایه آن می‌توان در خصوص دیگر مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی نیز مذاکره و به تفاهم رسید.

کد خبر 248150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =