۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
  • کد خبر: 248151
کاهش قیمت نفت ایران در بازارهای جهانی

قیمت نفت ایران در هفته منتهی به 2 اکتبر (جمعه، 10 مهرماه) همانند هفته گذشته اندکی کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، قیمت نفت سبک ایران در هفته منتهی به 2 اکتبر، 16 سنت برای هر بشکه کاهش یافت و به 44 دلار و 77 سنت رسید؛ متوسط قیمت نفت سبک ایران، امسال تاکنون 53 دلار و 45 سنت بوده است.

قیمت نفت سنگین ایران نیز با 16 سنت کاهش به 42 دلار و 84 سنت برای هر بشکه رسید؛ متوسط قیمت نفت سنگین ایران، امسال تاکنون 51 دلار و 53 سنت بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به 43 دلار و 86 سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته 26 سنت کاهش یافت؛ متوسط قیمت سبد نفتی اوپک، امسال تاکنون 52 دلار و 70 سنت بوده است.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی نیز در هفته منتهی به 2 اکتبر با 39 سنت کاهش، 45 دلار 12سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت برنت نیز با 17 سنت کاهش به 47 دلار و 13 سنت برای هر بشکه رسید؛ متوسط قیمت نفت برنت امسال تا کنون 55 دلار و 28 سنت بوده است.

قیمت نفت خامهای دوبی و عمان نیز با 17  و 25 سنت کاهش به ترتیب به 44 دلار و 32 سنت و 44 دلار و 71سنت رسید.

به گزارش شانا، در هفته منتهی به 2 اکتبر روند نزولی قیمتهای نفت‌خام با شدت کمتری ادامه داشت. زیرا بازار احتمال می‌داد کاهش قیمت‌ها به کُند شدن رشد عرضه نفت کمک کرده باشد. به این ترتیب آمارها نشان داد که تولید نفت‌خام در آمریکا در هفته گذشته کاهش یافته است.در این وضع اعلام شد سرمایه‌گذاریها‌ و اعتبارات  در بخش نفت کاهش خواهد یافت.

در این شرایط تعداد دکلهای حفاری نفت در آمریکا به کمترین تعداد خود در 5 سال گذشته تنزل یافت. اما به هر حال قیمتهای نفت‌خام در این هفته همچنان دچار ضعف بودند از یک سو ذخیره‌سازیهای نفت‌خام در آمریکا افزایش داشت و از سوی دیگر اشتغال در آمریکا کمتر از انتظار بود.

به این ترتیب انتشار این ارقام نیز به تضعیف قیمت‌ها کمک  کرد. افزایش تولید روسیه و تولید بالای اوپک نیز قیمتهای نفت را تحت فشار قرار داد. به ویژه اینکه  با اعلام برطرف شدن خطر طوفان در کرانه شرقی آمریکا، نگرانی از آسیب دیدن تاسیسات نفتی نیز برطرف شد.

کد خبر 248151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =