ایجاد سامانه گردآوری مسائل بازنشستگان

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به راه اندازی سامانه استماع مشکلات و مسائل بازنشستگان به منظور ایجاد جریان ارتباط تعاملی با آنها تأکید کرد.

به گزارش شانا، رکن الدین جوادی در آیین تجلیل از بازنشستگان شرکت ملی نفت ایران با قدردانی از بازنشستگان و خدمات آنها در طول خدمت اظهار کرد: قدردانی از زحمات بازنشستگان خدمتگزار، تنها نباید به این آیینها و یادبودها خلاصه شود، بلکه باید با ثبت تک تک تجربیات این عزیزان و انتقال آن به آیندگان به ایجاد جریان ممتدی از انتقال تجربه دست پیدا کنیم تا قدردانی درستی انجام داده باشیم.

وی با اشاره به این که در چنین آیینی صحبت کردن مدیران لزومی ندارد، گفت: باید این سنت را که در هر آیینی مدیران به سخنرانی می پردازند، عوض کنیم، این مراسم برای صحبت کردن بازنشستگان و استفاده از تجارب خود و خانواده هایشان است و باید از این تجربیات برای آینده استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که قدردانی از بازنشستگان باید فعالانه باشد، افزود: بازنشستگی به معنای خداحافظی از صنعت نیست، بلکه پله دیگری از مسیر زندگی است و باید با ایجاد ارتباط فعال با این عزیزان، مسائل آنها را دنبال کنیم.

جوادی ضمن برشمردن مشکلات بازنشستگان یادآور شد: بازنشستگان مسائل و مشکلاتی در زمینه کار خود دارند که ما وظیفه داریم به آنها رسیدگی کنیم؛ از جمله این مشکلات، اشتغال فرزندان است که گریبانگیر کل جوانان کشور است.

وی افزود: با قوانین فعلی نمی توان انتظار داشت که فرزندان این عزیزان در صنعت به کار گرفته شوند اما می توان در قراردادهای جدید، متناسب با توسعه صنعت و با در نظر گرفتن صلاحیتهای این افراد، تشویقهایی را برای فرزندان بازنشستگان در نظر گرفت.

معاون وزیر نفت در مورد مسائل رفاهی بازنشستگان صنعت نفت گفت: با مسائل بازنشستگی در تعامل با صنعت آشنا هستم و باوجود گامهای بسیاری که صندوق بازنشستگی نفت برای رفاه بازنشستگان برداشته است، همچنان کاستیهایی وجود دارد که باید به آنها رسیدگی شود.

جوادی همچنین در مورد ایجاد سامانه استماع مشکلات و مسائل بازنشستگان تصریح کرد: باید سامانه ای برای شنیدن حرفهای بازنشستگان و مسائل آنها وجود داشته باشد تا بتوانیم جریان ارتباط تعاملی داشته باشیم.

وی با تاکید بر این که هم اکنون یکصدهزار بازنشسته در مقابل 200 هزار شاغل در صنعت نفت وجود دارد گفت: این تعداد بازنشسته آماری است که رسیدگی دقیق تر به این عزیزان را غیرقابل اجتناب می کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: خدمتی که امروز ارائه می کنیم حاصل تلاش و تجربیات عزیزان بازنشسته است و امیدواریم با سرپا و شاداب نگه داشتن صنعت که پایه ثروت کشور است، موجبات سرافرازی عزیزان را فراهم آوریم.

تشکیل کارگروه بررسی مشکلات بازنشستگان

جعفر مدنی زادگان، مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران نیز در این آیین باقدردانی از زحمات بازنشستگان صنعت نفت گفت: بودن در جمع بازنشستگان و فرهیختگان صنعت نفت، غنیمتی برای ماست و همچون آینه ای می توانیم بیم و شوق روزهای گذشته و حاصل آن را برای خودمان ببینیم.

وی اظهار کرد: چهره یکایک بازنشستگان، حاکی از لحظات سخت، شادی، افتخارآمیز و سترگ است که نمی توان با یک آیین 3، 4 ساعته از آن قدردانی کرد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی متشکل از اعضای مدیریت توسعه منابع انسانی و صندوق بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت گفت: در این کارگروه مسائل مختلف بازنشستگان مورد بررسی و بازبینی قرار می گیرد و با بررسی مسائل رفاهی در کشورهای پیشرفته و امکاناتی که برای بازنشستگان در نظر می گیرند، سعی داریم برنامه منسجمی برای بازنشستگی کارمندان خود ارائه کنیم.

مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران ضمن تشریح اقدامهای این کارگروه ادامه داد: در حال حاضر طرحی برای بازنشستگی ارائه شده که در آن دوران کاری کارمندان به سه بخش تقسیم می شود، در بخش نخست پس از 10 سال، از طریق مددکاری شرکت ملی نفت، وضع مسکن کارکنان مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتی که نیروی انسانی مسکن سازمانی نداشته باشد و یا برنامه ای برای تهیه مسکن شخصی نداشته باشد، با ارائه خدماتی همچون وام و مشارکتهای سازمانی برای تهیه مسکن آنها برنامه ارائه می شود.

وی یادآور شد: در مرحله دوم اطلاعاتی از فرزندان کارمندان و این که چه برنامه ای برای آینده آنها دارند، تهیه می شود و در نهایت مرحله سوم به کارهای باقیمانده و مسائل و مشکلات فردی آنها می پردازد.

جعفر مدنی زادگان افزود: این طرح که برای تأیید به هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران ارائه شده می تواند به ایجاد یک بانک اطلاعاتی دقیق برای بازنشستگان بینجامد و حتی قابلیتهای آنها برای بعد از بازنشستگی نیز مد نظر قرار بگیرد.

به گزارش شرکت ملی نفت ایران، آیین تجلیل از بازنشستگان شرکت ملی نفت ایران با حضور خانواده های بازنشستگان روز جمعه (17 مهر 1394) در محل باشگاه شماره یک، برگزار شد.
کد خبر 248152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =