60 میلیارد ریال صرفه جویی با بومی سازی و تجهیز کامیون چاه پیمایی

به همت متخصصان شرکت نفت و گاز شرق با تجهیز و بهینه سازی کامیون چاه پیمایی اداره خدمات فنی چاهها، 60 میلیارد ریال صرفه جویی صورت گرفت.

به گزارش شانا، جلال شمس الهی، جانشین رئیس خدمات فنی چاهها در شرکت نفت و گاز شرق از ارتقای کاربری کامیون چاه پیمایی واحد عملیات و تعمیرات درون چاهی این شرکت خبر داد و گفت: این طرح با هدف استفاده بهینه از کامیون چاه پیمایی موجود مطرح و پس از مطالعات و بررسی، با همت و تلاش کارکنان و متخصصان اداره خدمات فنی چاهها و همکاری اداره تعمیرات، واحد خط لوله و کارگاه مرکزی انجام شد.

شمس الهی با بیان این که کامیون چاه پیمایی از سوی سازندگان اصلی به سیم 0.108 اینچ مجهز بوده است، تصریح کرد: امروزه با پیشرفت تکنولوژی در طراحیهای جدید برای بالا بردن کاربری آنها این نوع دستگاهها را به سیم 0.125 اینچ تجهیز و به بازار ارائه کرده اند.

وی به وجود تحریمها و نبود دسترسی به شرکتهای اصلی خارجی سازنده برای خرید و یا تجهیز کامیون ویژه چاه پیمایی اشاره و اظهار کرد: متخصصان اداره خدمات فنی چاهها همسو با دور زدن تحریمها و نیل به خودکفایی، با تغییراتی در قرقره، شاسی نگهدارنده قرقره، یاتاقانها و افزایش طول زنجیر محرک در کامیون چاه پیمایی، سیم قطر 0.125 اینچ را با موفقیت جایگزین سیم قطر مدل 0.108 اینج کردند که پس از انجام همه آزمایشات کارگاهی، دستگاه چاه پیمایی عملیاتی شد.

شمس الهی با بیان این که با اجرای موفقیت آمیز این طرح و بومی سازی و تجهیز کامیون چاه پیمایی صرفه جویی 60 میلیارد ریالی برای شرکت نفت و گاز شرق در برداشته است، گفت: با توجه به افزایش بازدهی و سرعت بخشیدن به عملیات درون چاهی در دکلهای حفاری و چاههای در حال بهره برداری سالیانه 20 میلیارد ریال نیز در این بخش صرفه جویی خواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز شرق، از مزایای این طرح می توان به بالا بردن قابلیت عملیاتهای سنگین چاه پیمایی از جمله خارج سازی مجرابندها و شیرهای ایمنی با قطر بالا، کاهش هزینه های ریسک عملیاتهای چاه پیمایی و همچنین کاهش آلودگی محیط زیست اشاره کرد.

کد خبر 248161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =