سطح مبادلات اقتصادی و تجاری لهستان و ایران ارتقا یابد

رئیس مجلس سنای لهستان در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی، مقوله انرژی را از زمینه های توسعه مناسبات دو کشور در بخش اقتصادی برشمرد.

به گزارش شانا، بوگدان بروسویچ رئیس مجلس سنای لهستان و هیئت همراه پیش از ظهر امروز ( شنبه 18 مهرماه 94 ) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

لاریجانی گفت: ایران و لهستان از توانمندیهای خوبی برای گسترش سطح ارتباطات و همکاریها در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و پارلمانی برخوردار هستند.

به گفته وی افزایش ارتباط و همکاری میان گروههای دوستی پارلمانی و کمیسیونهای تخصصی در مجالس دو کشور زمینه‌های لازم را برای ارتقای سطح مناسبات دوستانه ایران و لهستان در عرصه‌های مختلف فراهم می‌کند.

لاریجانی در پایان این دیدار بر اهمیت افزایش همکاری ایران و لهستان در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، صنعتی و علمی-دانشگاهی و رایزنی و مشورت در مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.

بوگدان بروسویچ رئیس مجلس سنای لهستان نیز گفت: مردم لهستان هیچگاه خاطره کمک مردم ایران به آوارگان لهستانی را در دوران جنگ دوم جهانی فراموش نخواهند کرد و همواره قدردان ملت ایران هستند.

به گزارش روابط عمومی مجلس شورای اسلامی، وی در ادامه، سطح مبادلات اقتصادی و تجاری لهستان و ایران را بسیار پایین‌تر از سطح توانمندیهای دو کشور دانست و افزود:‌ لهستان و ایران می‌توانند در زمینه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، انرژی و علمی- تحقیقاتی از جمله در صنایع کشتی‌سازی، راه‌آهن، مواد غذایی، نفت و گاز و ارتباطات علمی-دانشگاهی همکاری کنند و در این راستا ارتباطات پارلمانی موجب تسهیل و تسریع این همکاریها می شود.

کد خبر 248167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =