مغایرت نازلهای سوخت با استانداردها کمتر از یک درصد است

مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: بر اساس بازرسی از 16 هزار نازل سوخت در جایگاه های عرضه بنزین در سطح استان، مغایرتهای این نازلها کمتر از یک درصد بوده است.

به گزارش شانا، مسلم بیات اظهار کرد: نازلهای عرضه سوخت در جایگاه ها و پمپ بنزینها، سالانه حداقل چهار بار آزمایش می شوند تا میزان بنزین تحویلی به مشتریان کمتر از استانداردهای تعیین شده نباشد تا اگر موردی مشاهده شد در اسرع وقت برای رفع آن به شرکت پخش فرآورده های نفتی اعلام شود.

وی با اشاره به انجام آزمایش از مخازن سوخت سی ان جی خودروهای استان تهران نیز افزود: تاکنون مخزن سی ان جی دو هزار و 200 اتوبوس در استان مورد آزمایش قرار گرفته که 900 مخزن آنها با استانداردهای مربوطه مغایر تشخیص داده شد و اداره کل استاندارد استان تهران همه آنها را در شهرک صنعتی عباس آباد با پرسهای سنگین معدوم کرد.

بیات ادامه داد: افزون بر این، مخزن سی ان جی دو هزار تاکسی در استان تهران مورد ارزیابی قرار گرفت که بین 60 تا 70 مورد این مخازن مشکل داشتند که گزارش آن نیز به سازمان تاکسیرانی ارسال شده تا نسبت به رفع آن اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد استان تهران یادآور شد: با توجه به هماهنگی های انجام شده در زمان معاینه فنی خودروهای گازسوز قرار است مخازن گاز 130 هزار خودرو گازسوز در تهران نیز آزمایش شود تا مسافران و مردم هنگام سوار شدن به این خودروها اطمینان لازم را داشته باشند.

کد خبر 248171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =