انتقال فناوری اولویت نخست صنعت گاز در مذاکرات خارجی

انتقال فناوری، اولویت نخست صنعت گاز در مذاکره با شرکتهای خارجی است و هم اکنون سیاست خرید محصول در دستور کار نیست.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به ایجاد فضای جدید در مذاکره با دیگر کشورها، اظهار کرد: در جلسه با سازندگان و سرمایه گذاران داخلی به آنها اعلام کرده ایم که سیاست خرید محصول به دهه گذشته بازمی گردد و هم اکنون باید به فکر دستیابی به دانش فنی و تکنولوژی روز دنیا در تولید محصول باشیم.

حمیدرضا عراقی افزود: شرکتهای توانمند داخلی به لطف تحریمها توانسته اند در حوزه تولید تجهیزات صنعت گاز گامهای مهم و اساسی بردارند که این مسیر با دستیابی به تکنولوژی روز دنیا شتاب می گیرد.

وی اعلام کرد: در ارتباط با شرکتهای خارجی باید به گونه ای عمل کنیم که اعتماد مشتری افزایش یابد و به هیچ عنوان نباید سهل انگاری کنیم.

معاون وزیر نفت در امور گاز در ادامه با اشاره به افزایش حجم صادرات گاز در برنامه ششم توسعه و حضور در تجارت جهانی این سوخت پاک تاکید کرد: طبیعی است اگر با فاصله کمتری گاز را منتقل کنیم هزینه کمتری نیز متحمل شده و این سوخت را با قیمت مناسب تری به فروش می رسانیم.

به گفته عراقی، قیمت گاز تابع شرایط منطقه ای و محلی است و بر این اساس هم اکنون قیمت گاز در منطقه بیشتر از اروپا بوده و هزینه انتقال آن نیز کمتر است.

وی ادامه داد: ایران به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر گازی جهان، سناریوهای متعددی برای صادرات و افزایش حضور در تجارت جهانی گاز در نظر دارد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: هم اکنون با اجرای طرحهای بهینه سازی و سیاستهای اصولی این طرح امکان کاهش 20 درصدی مصرف وجود دارد و می توان صرفه جویی ایجاد شده در این بخش را به صادرات اختصاص داد.



کد خبر 248194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =