بزرگترین شرکت پالایشی ژاپن برای خرید نفت ایران مذاکره می کند

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران از مذاکره با بزرگترین پالایشگر بزرگ ژاپن برای تعیین میزان خرید نفت از ایران پس از لغو تحریمها خبر داد.

به گزارش شانا، سیدمحسن قمصری با اشاره به سفر مقامهای شرکت شواشل به همراه وزیر امور خارجه ژاپن به ایران در هفته جاری گفت: مقامهای ارشد پالایشگر بزرگ ژاپن به همراه فومیو کیشیدا، وزیر امور خارجه این کشور در این سفر درباره  تعیین میزان خرید نفت از ایران پس از رفع تحریمها مذاکره می کنند.

قمصری با اشاره به این که شرکت شواشل ژاپن از مشتریان قدیمی نفت ایران است، گفت: صحبت برای میزان فروش نفت خام به این پالایشگر بزرگ آسیایی یکی از محورهای این دور از مذاکرات است.

به گزارش شرکت ملی نفت ایران، وی با اشاره به این که سطح مقامهایی که این هفته از شرکت شواشل به ایران می آیند از دور قبلی بالاتر است، گفت: هیئت همراه وزیر امور خارجه ژاپن از شرکت شواشل از مقامات بلند پایه این شرکت هستند و حتماً با برنامه هایی برای همکاری با ایران به کشورمان سفر می کنند.

به گزارش شانا، شرکت شواشل یکی از بزرگترین پالایشگران ژاپن و همچنین خریدار نفت ایران است که 35 درصد از سهام آن در اختیار شرکت هلندی - بریتانیایی رویال داچ شل و 15 درصد در اختیار شرکت عربستانی آرامکو است.

 

کد خبر 248215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =