تهدید صالحی و ظریف را جدی نمی‌گیریم

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با اشاره به این که امروز برای مجلس روز خاصی بود و همه شاهد بودیم موافقان و مخالفان با تمام ظرفیت آماده بودند،گفت: رأی نمایندگان نشان داد آنها مایل هستند بحث برجام به فرجام برسد.

به گزارش شانا، مجید انصاری در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه 19 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، گفت:‌ متأسفانه تهدیدی صورت گرفت که یکی از نمایندگان آمد و دکتر صالحی و ظریف را به اعدام تهدید کرد و گفت شما را اعدام می‌کنیم و در رآکتور اراک دفن می‌کنیم و رویتان سیمان می‌ریزیم.

وی ادامه داد: اما فکر می‌کنم آقای دکتر صالحی و ظریف از این صحبتها بسیار شنیده‌اند و به آن عادت دارند و ما هم این حرفها را چندان جدی نمی‌گیریم.

انصاری در بخش دیگری از صحبت خود از نمایندگان مجلس که به کلیات طرح اجرای برجام رأی مثبت دادند قدردانی کرد و افزود:‌ امروز برای مجلس روز خاصی بود و همه شاهد بودیم موافقان و مخالفان با همه ظرفیت آماده بودند. بحث مفصلی شد و رأی نمایندگان نشان داد که آنهامایل هستند بحث برجام به فرجام برسد و این مورد تأکید رهبری نیز هست که این پرونده دستاویز اختلاف نشود بلکه عاملی برای وفاق ملی شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری ابراز امیدواری کرد که این رأی موجب همدلی همه جریانات برای خدمت به مردم باشد و گفت: امیدوارم در بررسی جزئیات هم همین دقت نظر و توجه ویژه لحاظ شود و جزئیات به گونه‌ای تصویب شود که هیچ مشکلی در روند اجرای برجام به وجود نیاید.

وی گفت: خوشبختانه طرحی که در کمیسیون امنیت ملی تصویب‌شده با دقت و کارشناسانه تنظیم‌شده، گرچه دولت در برخی بخشها نظرهایی دارد که اگر از مجلس عبور کند زمینه اجرای برجام هموارشده و دولت مسئولیت سنگین‌تری را برای اجرایی کردن و رفع تحریمها و مشکلات مردم خواهد یافت.

انصاری همچنین تصریح کرد: در جزئیات، ما تابع نظر مجلس هستیم و هر چه تصویب کند برای دولت، محترم است ولی اطمینان دارم با توضیحات کمیسیون طرح جامع‌ومانعی از مجلس عبور خواهد کرد.

وی با ابراز امیدواری از این که بررسی جزئیات برجام طولانی نشود و در جلسه بعد تصویب شود و شورای نگهبان نیز به آن رسیدگی کند، گفت: دولت نیز تلاش می‌کند در مهلت مقرر آن را قانونی کند و اگر چند روزی هم بگذرد مشکل‌ساز نخواهد بود.

انصاری از مجلس و شورای نگهبان تقاضا کرد که در ظرف زمانی، طرح اجرای برجام تصویب و تایید شود و گفت: دولت هم به قانون عمل می‌کند و منتظر تصویب قانون می‌ماند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری تأکید کرد:‌ همه می‌دانند که دولت قانونگراست و از افتخارات دولت تدبیر و امید این است که قانونگرایی و احترام به مجلس را از آغاز سرلوحه کار خود قرار داده است.

کد خبر 248229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =