اروپاییها برای حضور در ایران دیگر پیرو آمریکا نخواهند بود

رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی با تاکید بر برگزاری کنفرانس قراردادهای جدید نفتی در لندن در تاریخ سوم تا پنجم اسفندماه، گفت: شرکتهای اروپایی برای حضور در ایران دیگر پیرو آمریکا نخواهند بود.

سید مهدی حسینی در گفتگو با خبرنگار شانا با تاکید بر این که کنفرانس لندن 22 تا 24 فوریه 2016 (سوم تا پنجم اسفندماه) برگزار می شود، درباره کارشکنی احتمالی آمریکا در برگزار نشدن این کنفرانس در لندن با بیان این که در این باره تاکنون بحثی مطرح نشده است، گفت: هر اتفاقی بیفتد ساختار تحریم فرو ریخته است و دیگر کسی حاضر نخواهد بود آن را از نو بسازد.

وی به تصویب اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از سوی شورای اتحادیه اروپا در فاصله اندکی از توافق ایران و کشورهای گروه 1+5 اشاره کرد و گفت:  تصویب برجام از سوی شورای اتحادیه اروپا پیام مهمی به حرکتهای احتمالی تندروانه از سوی آمریکاییها بود.

به گفته حسینی، هر گونه اقدام ازسوی واشینگتن تنها سبب محدودیت شرکتهای آمریکایی برای حضور در ایران می شود و هیچ تنگنای بین المللی برای ایران ایجاد نخواهد کرد.

رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی با بیان این که ایران برای به دست آوردن منافع خود هرجای دنیا لازم باشد سمینار برگزار خواهد کرد، تاکید کرد: هیچ مشکلی در برگزاری کنفرانس لندن در اسفندماه به وجود نخواهد آمد و شرکتهای اروپایی دیگر پیرو آمریکا نخواهند بود.

سید مهدی حسینی دیروز (شنبه، 18مهرماه) نیز به شانا گفته بود: هیچ محدودیتی برای حضور شرکتهای ایرانی و خارجی در دو کنفرانس تهران و لندن وجود ندارد.

وی دلیل اصلی تعویق برگزاری این کنفرانس را در لندن زمان اجرایی شدن لغو تحریمها دانست و تصریح کرد: با توجه به این که پیش بینی شده است تحریمها از ژانویه 2016 برداشته می شود، از این رو زمان برگزاری این کنفرانس به فوریه تغییر کرد که به نظر می رسد از ماه دسامبر و روزهای پایانی سال 2015 بهتر باشد.

به گفته رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی، با برداشت رسمی تحریمها در ماه ژانویه، شرکتها و سرمایه گذاران خارجی می توانند بدون محدودیت بین المللی در این کنفرانس حضور یابند.

 

کد خبر 248232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =