تقویت موسسات حقوقی زمینه فساد را کاهش می دهد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: تقویت موسسات حقوقی حرفه ای، شفاف و تخصصی زمینه دلالی و فساد را تا حدود زیادی کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار شانا، رکن الدین جوادی صبح امروز (دوشنبه 20 مهر ماه) در حاشیه دومین همایش ملی حقوق انرژی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: صنعت نفت ایران در حوزه ساخت داخل، توسعه و نظام پیمانکاری رشد داشته است اما این رشد متوازن نبوده به طوری که در بخشهایی مانند بخش حقوقی دچار ضعف هستیم.

وی با تأکید بر ضرورت رشد متوازن بخشهای مختلف صنعت نفت گفت: امیدواریم این همایش بتواند در بهبود فرآیندهای حقوقی این صنعت تأثیرگذار باشد.

افزایش صادرات چشمگیر نبوده است

جوادی با اشاره به این که افزایش صادرات نفت منوط به لغو تحریمهاست، تصریح کرد: در حال حاضر میزان صادرات نفت افزایش چشمگیری نداشته است.

وی با اشاره به قیمت کمتر از 50 دلاری نفت عنوان کرد: همانطور که قبلا گفته شده درصدد هستیم ظرفیت تولید نفت کشور را بلافاصله بعد از لغو تحریمها حداقل 500 هزار بشکه افزایش دهیم و در کمتر از 6 ماه نیز به ظرفیت تولید قبل از تحریم برسیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درباره قراردادهای IPC افزود: هنوز ابلاغیه هیئت دولت درخصوص این قراردادها به دست ما نرسیده است.

جوادی درباره پیشنهاد روسیه برای مذاکره با اوپک گفت: اوپک تنها یک سوم نفت مصرفی جهان را تأمین می کند و از این رو هماهنگی بین اوپک با دیگر تأمین کنندگان بازار نفت جهان می تواند تأثیرات مثبتی به همراه داشته باشد.

وی یادآور شد: اگر این مذاکرات به حاکم شدن روندی منطقی بر میزان عرضه نفت منجر شود می تواند راهگشا باشد.

به گزارش شانا، دومین همایش ملی حقوق انرژی صبح امروز با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت و الهام امین زاده، معاون رئیس جمهوری در امور حقوقی آغاز به کار کرد و این نخستین بار است که استادان و محققان حقوق انرژی در کنار مدیران ارشد و فعالان مطرح بخش خصوصی صنعت نفت و انرژی، به طور جدی و عملی به دنبال راهکارهایی برای رفع مشکلات و نواقص حقوقی و قراردادی صنعت نفت هستند.

همایش ملی حقوق انرژی با همکاری، مرکز مطالعات حقوق انرژی دانشگاه تهران، معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری و وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران در دو روز برگزار و در روز سه شنبه، بیست و یکم مهرماه با برگزاری پنج سخنرانی و نشست تخصصی و چهار کارگاه و سخنرانی اختتامیه، به کار خود پایان خواهد داد.

کد خبر 248274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =