حل و فصل غیرقضایی اختلافات قراردادی در صنعت نفت تقویت می شود

وزارت نفت بر حل و فصل اختلافات قراردادی به روشهای غیرقضایی تاکید دارد و از این رو، تقویت این شیوه حل اختلاف در دستور کار این وزارتخانه است.

به گزارش خبرنگار شانا، تقی ابراهیمی در جریان پنل تخصصی "مدیریت قراردادهای صنعت نفت و ارتقای توانمندیهای حقوقی و قراردادی و حل و فصل اختلافات در حوزه های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت" که امروز (سه شنبه 21 مهرماه) و در دومین روز همایش ملی حقوق انرژی در حال برگزاری است، با بیان این مطلب افزود: نیاز به حل و فصل اختلافات در فضایی دوستانه و دور از سازوکارهای قضایی از سال 87 در بدنه صنعت نفت احساس شد و تدوین شیوه نامه حل اختلافات قراردادی در برنامه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به پیشنهادهای بخش خصوصی و تجارب حاصل از ابلاغ اولین شیوه نامه، به مرور اصلاحیه هایی به این شیوه نامه وارد شد و در نهایت شیوه نامه حل اختلافات قراردادی جدید از سوی مهندس زنگنه وزیر نفت ابلاغ شد.

ابراهیمی ادامه داد: وزیر نفت بر رعایت اصولی از جمله عدالت، استقلال، بی طرفی و سرعت در فرایند حل اختلافات قراردادی تاکید دارند و بدنه فعلی صنعت نفت از هرگونه پیشنهادی که به مشارکت بیشتر بخش خصوصی در پیشبرد اهداف این صنعت کمک کند، استقبال خواهد کرد.

وی یادآور شد: جلسات مکرری با نمایندگان پیمانکاران و انجمنهای فعال در حوزه نفت برگزار شده است و وزارت نفت همچنان برای شنیدن نظرات بخش خصوصی به منظور بهبود در فرایند حل اختلافات قراردادی آمادگی دارد. 

بر اساس این گزارش، پنل تخصصی "مدیریت قراردادهای صنعت نفت و ارتقای توانمندیهای حقوقی و قراردادی و حل و فصل اختلافات در حوزه های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت" به ریاست نصراله ابراهیمی عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و دبیر دوم علمی همایش ملی حقوق انرژی و با حضور کارشناسان این حوزه، در سالن همایشهای بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت در حال برگزاری است.

کد خبر 248337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =