واقعی شدن قیمت حاملهای انرژی موجب حرکت چرخهای تولید می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان این که روزانه چهار میلیون بشکه نفت در داخل کشور مصرف می‌شود، تصریح کرد: واقعی شدن قیمت حاملهای انرژی موجب صرفه جویی در مصرف و حرکت چرخهای تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، امروز (سه‌شنبه 21 مهرماه) در هفتمین جلسه هیئت نمایندگان این اتاق، ضمن تقدیر از دولت به دلیل ثبات در روابط خارجی، انضباط مالی و کاهش تورم در دو سال گذشته و با فهم کاهش درآمد نفتی به یک چهارم سال 90، گفت: اگر دولت به بخش خصوصی باور بیشتری داشته باشد و در تصمیم گیریها، بخش خصوصی را بیشتر دخالت دهد، می‌توانیم با کمک هم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان این که مشکلات موجود مانند اجرایی نشدن کامل قانون بهبود فضای کسب و کار باید مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: یکی از مفاد این قانون این است دولت در تصویب هرگونه دستورالعمل و بخشنامه حتما نظر بخش خصوصی را جلب کند، اما آنچه که ما شاهدیم، این است بخش خصوصی در تصمیم گیریها دخیل نیست و بعد از ابلاغ دستورالعملها متوجه آن می‌شود.

خوانساری با بیان این که روزانه 4 میلیون بشکه نفت در داخل کشور مصرف می‌شود، تصریح کرد: واقعی شدن قیمت حاملهای انرژی موجب صرفه جویی در مصرف انرژی و حرکت چرخهای تولید می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران، کاهش فشار مالیاتی بر بنگاههای تولیدی را خواستار شد و عنوان کرد: در شرائطی که پیش‌بینی رشد منفی اقتصاد در شش ماه اول امسال وجود دارد، فشار مالیاتی بر بنگاهها به رکود اقتصادی دامن می‌زند.

وی با اشاره به سفر هیئتهای خارجی به ایران گفت: هیئت اقتصادی کره جنوبی در شروع کار 5 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در حوزه سلامت ایران اختصاص داد که نشان می‌دهد این کشور جلوتر از اروپاییها در حال ورود به بازار ایران است.

خوانساری تاکید کرد: اگرچه توافق هسته‌ای از نقاط درخشان تاریخ کشور خواهد بود، اما تصور این که با اجرایی شدن طرح برجام شاهد هجوم سرمایه گذاران خارجی به کشور باشیم، ساده انگارانه است.

کد خبر 248340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =