چاه میدان مشترک آبان در مدار بهره‌برداری قرار گرفت

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب از افزایش ظرفیت تولید نفت ایران از یک میدان مشترک با عراق در غرب کشور خبر داد.

به گزارش شانا، سعید ناصری‌پور در تشریح جزئیات افزایش تولید نفت از یک میدان مشترک در غرب کشور، گفت: یکی از چاههای میدان مشترک آبان در منطقه عملیاتی چشمه خوش توسط متخصصان داخلی در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت وگاز غرب با اعلام این‌که همه مراحل عملیات نصب، راه‌اندازی و آزمایشهای مهندسی بهره‌برداری این پروژه توسط متخصصان داخلی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام گرفت، تصریح کرد: با راه‌اندازی این چاه، ظرفیت تولید روزانه میدان مشترک آبان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وی با اشاره به اجرای طرحهای جدید به منظور افزایش بهره‌وری و افزایش ظرفیت تولید نفت وگاز از میدانهای مشترک در غرب کشور، افزود: بزودی جزئیات نتایج اقدامهای انجام گرفته به منظور افزایش تولید نفت و گازهای همراه نفت از میدانهای مشترک در غرب کشور اعلام خواهد شد.

به گزارش شرکت ملی نفت ایران، براساس گزارشی که پیش از این مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران منتشر کرده بود، حفر نخستین چاه اکتشافی در میدان نفتی آبان (مشترک با عراق) در سال ۱۳۸۶ به منظور ارزیابی پتانسیل هیدروکربوری لایه‌های نفتی بنگستان آغاز و با حفر چاهی تا عمق چهار هزار و ۴۶۰ متر، ۳/۱۵۰ میلیون بشکه نفت درجا کشف شد.

واحد بهره‌برداری چشمه خوش واقع در ٥٢ کیلومتری شهرستان دهلران از ظرفیت اسمی ۱۸۱ هزار بشکه در روز برخوار بوده که نفت تولیدی میدانهای آبان، چشمه خوش، پایدار، پایدار غرب و دالپری را فرآورش و به وسیله دو خط لوله ۱۸ و ۲۰ اینچ به طول ۱۵۳ کیلومتر به واحد بهره‌برداری شماره ۳ اهواز و تلنبه خانه شهید چمران ارسال می‌کند.

براساس اعلام شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب، خوراک واحد نمکزدایی چشمه خوش از نفت میدانهای دهلران و دانان و آبان، پایدار، پایدار غرب و چاههای نمکی میدان چشمه خوش تامین می‌شود.

کد خبر 248356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =