تغییر کاربری انبار نفت قدیم منطقه فارس به آزمایشگاه آب

انبار قدیم مرکز انتقال نفت شهید صفری نژاد منطقه فارس به آزمایشگاه آب تغییر کاربری داد.

به گزارش شانا، رئیس ساختمان شرکت خطوط لوله و مختابرات نفت منطقه فارس با بیان برخورداری فضای مناسب ایجاد آزمایشگاه آب در یکی از انبارهای قدیمی شهید صفری نژاد، اظهار کرد: پیرو هماهنگی با ستاد و دریافت مجوزهای لازم تغییر کاربری،این انبار قدیمی جای خود را به آزمایشگاه آب داد.

محمد نصر تصریح کرد: در انجام این طرح به منظور تغییر کاربری، فضای مستقلی برای مسئول آزمایشگاه با امکان نظارت کامل بر عملکرد افراد و تجهیزات آزمایشگاهی، همچنین فضای آزمایشگاهی پیش بینی شده است.

به گفته وی در طرح تغییر کاربری انبار به آزمایشگاه آب، به مواردی همچون استفاده از کاشیهای ضد اسید، کاشیکاری بدنه تا زیر سقف، همچنین نصب پنجره های دو جداره و نصب سقف فلزی جدید توجه شده است.

رئیس واحد ساختمان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه فارس، زمان اجرای این طرح را دو ماه اعلام و اظهار کرد: این آزمایشگاه جهت استفاده به واحد بهره برداری منطقه  فارس تحویل شده است.

منطقه فارس به عنوان یکی از مناطق تابع شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از سال 1352 فعالیت خود را در دو بخش خدمات انتقال نفت وخدمات مخابراتی آغاز کرده است.

این منطقه در جنوب شهر شیراز واقع شده و وظیفه برنامه‌ریزی، کنترل و اجرای عملیات و پشتیبانی از مراکز انتقال نفت، مسیر خط و ایستگاههای مخابراتی این مرکز را به عهده دارد.

منطقه فارس، نفت خام را پس از دریافت از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بهره‌گیری از سه مرکز انتقال نفت و دو تاسیسات انتهایی با طی مسیری سختگذر به طول 228 کیلومتر (قدیم) و 223 کیلومتر (جدید) با خط لوله 10 اینچی به شرکت پالایش نفت شیراز منتقل می‌کند.

همینطور خط لوله 8 اینچ میعانات گازی دالان به شیراز و خط لوله 10 اینچ نفت خام سروستان _ شیراز نیز در محدوده نظارت این منطقه است.

گچساران، نورآباد، شهید قاسم صفری نژاد، دو تاسیسات انتهایی، همچنین خط لوله میعانات گازی دالان، و نفت خام سروستان، مراکز انتقال شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه فارس به شمار می آیند.

کد خبر 248358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =