۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
  • کد خبر: 248370
آثار مثبت برجام در اقتصاد ملی نمایان می‌شود

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه با اشاره به جلسه امروز مجلس در خصوص برجام گفت: رأی خوب 64 درصد به برجام، رأی مناسبی بود و ما امیدواریم همین فضای تعاملی در آینده نیز بین همه قوا وجود داشته باشد.

به گزارش شانا، حسن قشقاوی در حاشیه نشست علنی امروز (سه‌شنبه 21 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: با اقدام بسیار مثبتی که امروز درباره تصویب جزئیات برجام شکل گرفت، بستر مناسبی فراهم می‌شود تا برجام به‌خوبی اجرا شود، البته به‌طور طبیعی باید منتظر نظر شورای نگهبان نیز بود.

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه افزود: همان‌طور که بنده از قبل پیش‌بینی کردم که فرجام برجام در مجلس مثبت خواهد بود، فکر می‌کنم که در شورای نگهبان نیز به همین صورت خواهد بود و اجازه به دولت برای اجرای برجام این بستر را فراهم می‌کند تا موارد به‌درستی پیش رود.

وی افزود: در ابتدا اعلام لغو تحریم و یا توقف تحریمها طبق آن چیزی که قبلاً مصوبه کنگره آمریکا بود، صورت می‌گیرد و پس‌ازآن لغو تحریمها در اتحادیه اروپا و حوزه اجرای متقابل انجام خواهد شد یعنی تحقق آنچه که ما و طرف مقابل نسبت به آن متعهد شده ایم.

قشقاوی تصریح کرد: به‌ یقین، آثار مثبت برجام در اقتصاد ملی نمایان می‌شود، البته جناب آقای دکتر ظریف، بنده و معاونان دیگر وی خبری از جلسه دیشب نداشتیم. وزیر امور خارجه و همکارانشان آماده بودند که در مجلس برای پاسخگویی حضور پیدا کنند بنابراین اقدامات خوبی که در این جلسه مجلس صورت گرفت می‌تواند مشکلات بسیاری را حل کند و این که گفته‌اند آقای دکتر ظریف جلسه امروز مجلس را در همان ابتدا ترک کرده است، درست نیست و وزیر امور خارجه پس از پایان بررسی جزئیات و پایان کار جلسه را ترک کرد.

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه بابیان این که جلسه امروز مجلس بسیار خوب بود، گفت: درست است که برخی حواشی در این جلسه به وجود آمد، اما متن آن مهم‌تر از حاشیه است و می‌توان گفت که موافق و مخالف در یک فضای کاملاً دموکراتیک و بسیار جدی نظریات خود را مطرح کردند و این موضوع ارزش بالایی در کار پارلمانی دارد، بنابراین دنیا متوجه می‌شود که نمایندگان مجلس ایران و فراکسیونها دیدگاههای خود را به‌صورت آزادانه مطرح می‌کنند.

وی افزود: شاید تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در ابتدای سال که سال 94 را به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری کردند، در این جلسه و جلسه قبل مجلس نمود پیدا کرد. همچنین رأی خوب 64 درصد به برجام رأی مناسبی بود و ما امیدواریم همین فضای تعاملی در آینده نیز بین همه قوا وجود داشته باشد.

قشقاوی در خصوص مسئولیت دولت پس از تصویب برجام در مجلس گفت: به‌ یقین مسئولیت دولت سنگین‌تر می‌شود چون مجری برجام دولت خواهد بود و آنچه که در مجلس گذشت تنها اجازه اجرای برجام بود، بنابراین به اعتقاد بنده مفاد خود برجام برای دولت بسیار مهم است و اقدامی که آقای دکتر ظریف انجام دادند و آقای عراقچی را با حفظ سمت به‌عنوان مسئول پیگیری برجام در وزارت امور خارجه تعیین کردند می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه ادامه داد: بنده خواهش می‌کنم از فضای سیاسی بین جریانها، فراکسیونها و رسانه‌ها خارج شویم و به این نکته دقت کنیم که در حال حاضر در فضای پسابرجام هستیم و باید همه به دولت کمک کنند که حداکثر منافع ملی ما در این خصوص لحاظ شود.

وی تأکید کرد: البته نمی‌توان از برجام انتظار معجزه داشت و ساختار، قوانین، نظام بوروکراسی و ارگانهای ما در این خصوص نقش دارند و اگر قرار باشد تولید در کشور تقویت شود، همه در این موارد سهیم هستند.

قشقاوی گفت: اما اگر این موضوع در دست اندازهای سیاسی، جناحی و انتخاباتی قرار گیرد، آثار خوبی در کشور نخواهد داشت.

کد خبر 248370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =