وزارت نفت  خود را ملزم به اجرای مسئولیتهای اجتماعی  می‌داند

با پیگیریهای وزارت نفت، طرح استفاده متوازن از امکانات کشور دوباره احیا شد تا هر وزیر با استفاده از اختیار قانونی، به تعهدات اجتماعی خود در زمینه ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته عمل کند.

محسن امیریان، مجری طرح کمک به عمران مناطق نفتخیز جنوب در گفتگو با خبرنگار شانا گفت: امروز (‌سه شنبه 21 مهرماه) در صحن علنی مجلس و با بیش از 72 درصد آرای موافق، طرح اصلاح قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقای مناطق کمتر توسعه یافته و اضافه شدن تبصره‌ای هم به ماده واحده این قانون، به تصویب رسید. 

به گفته وی، ماده واحده این قانون برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته در 30 مهرماه 1393 به تصویب نمایندگان مجلس رسیده بود که امروز تبصره‌ای هم به ذیل‌ آن اضافه شد. 

امیریان با بیان این‌که تبصره اضافه شده در ماده مذکور هرسال در قانون بودجه سنواتی کشور آورده می‌شد اما در سال 94 از قانون بودجه حذف شد، افزود: این مسئله مشکلاتی را در اجرای مسئولیتهای اجتماعی وزارت نفت بوجود آورده بود، بنابراین بیژن زنگنه وزیر نفت و همینطور رکن‌الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، دستور پیگیری وزارت نفت را برای احیای دوباره این ماده صادر کردند که به دنبال آن جلسه‌های متعددی میان وزارت نفت و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه برگزار شد.

مجری طرح کمک به عمران مناطق نفتخیز جنوب با تشکر از همکاری نمایندگان مجلس برای اصلاح قانون استفاده متوازن از امکانات کشور در جهت ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته، افزود: وزیر نفت نیز در آخرین جلسه بررسی این طرح در کمیسیون برنامه و بودجه حاضر شده بود.  

امیریان با بیان این‌که وزارت نفت علاوه بر انجام مسئولیتهای قانونی، خود را ملزم به اجرای مسئولیتهای اجتماعی که الزام قانونی برای آن ندارد، می‌داند، ادامه داد: نمایندگان مجلس امروز با احیای دوباره این قانون؛ این امکان را به وزارت نفت دادند تا با استفاده از اختیارات خود در زمینه مسئولیتهای اجتماعی اقدام کند. 

به گفته وی؛ به این ترتیب این اختیار به وزیر نفت داده می‌شود تا با استفاده از اختیارات قانونی و صلاحدید خود، بودجه‌ای را برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته مناطق نفتخیز اختصاص دهد؛ ضمن این‌که اجرای این قانون یک حرکت داوطلبانه از سوی این وزارتخانه محسوب می‌شود.

به گزارش شانا، نمایندگان مجلس ضمن اصلاح قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقای مناطق کمتر توسعه یافته، تبصره‌ای را به ماده واحده این قانون اضافه کردند.

نمایندگان در تبصره این طرح نیز مقرر کردند:" پرداخت هرگونه وجهی توسط وزارتخانه و موسسات دولتی و شرکتهای موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8 مهر 1386 به دستگاههای اجرایی به عنوان کمک یا هدیه به صورت نقدی و غیرنقدی به استثنای مواردی که در مقررات قانونی مربوط تعیین شده یا می‌شود و مبالغی که به دانشگاههای دولتی و احداث خوابگاههای دانشجویی دولتی، موسسات آموزش عالی دولتی، مساجد، حوزه‌های علمیه، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، سازمان بهزیستی کشور، امور میراث فرهنگی، کمیته امداد امام خمینی و طرحهای ورزشی و بهداشتی و روستایی پرداخت می‌گردد ممنوع شد."

کد خبر 248371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =