شفاف سازی رژیم حقوقی برای بهبود فرایند توسعه میدانهای مشترک

رئیس دانشگاه صنعت نفت تاکید کرد: شفاف سازی رژیم حقوقی کشور در موردهمسایگان می تواند در بهبود فرایند توسعه میدانهای مشترک موثر باشد.

به گزارش خبرنگار شانا، عبدالنبی هاشمی عصر امروز (سه شنبه 21 مهرماه) در دومین روز از همایش ملی حقوق انرژی در پنل تخصصی "بررسی نیازهای اساسی دولت در حقوق و مدیریت تولید میدانهای مشترک نفت و گاز و یکپارچه سازی آنها" که از ساعتی پیش به ریاست الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهوری و رئیس این همایش آغاز شده است، اعلام کرد: از نظر قانونی، کنوانسیونهای چندجانبه ای در حوزه بهره برداری از میدانهای مشترک وجود دارد و لازم است رژیم حقوقی ایران نیز در ارتباط با همسایگان شفاف سازی شود. 

وی با اشاره به قدیمی بودن برخی فناوریهای مورد استفاده در صنعت نفت مانند فناوریهای حفاری افزود: باید زبده ترین سرمایه های انسانی در توسعه و مدیریت مخازن به کار گرفته شوند. 

هاشمی، پیشنهادی مبنی بر ایجاد تیم مشترک مدیریت مخزن ارائه کرد و اقدام وزارت نفت را مبنی بر تعامل با دانشگاهها برای ازدیاد برداشت از مخازن ستود. 

رئیس دانشگاه صنعت نفت در خصوص میدانهای مشترک ایران گفت: به دلائل زمین شناسی، تعیین تعداد دقیق میدانهای مشترک موجود در دریا کار ساده ای نیست.

هاشمی خاطرنشان کرد:‌ لزوم بهره برداری بیشتر از میدانهای مشترک برای حفظ ثروت ملی و صیانت از منابع انرژی کشور بر کسی پوشیده نیست. 
کد خبر 248387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =