استحصال بیش از 82 هزار بشکه نفت از دستگاههای MOS وMOT

دستگاههای تفکیک‌گر و فرآورش سیار نفت (MOS وMOT) شرکت نفت وگاز مارون بیش از 82 هزار و 400 بشکه نفت خام را در 6 ماه نخست امسال استحصال کردند.

به گزارش شانا، مسعود باغبان، سرپرست شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون در حاشیه اولین نمایشگاه مدیریت بحران، محیط زیست و صنعت پاک خوزستان گفت: همواره اهداف خرد و کلان شرکت را با اولویت دادن به استانداردهای زیست محیطی تعیین کرده و همه توان خود را برای تامین و به روز رسانی تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با بحرانهای محتمل به کار بسته‌ایم.

وی افزود: با بکارگیری دستگاههای تفکیک‌گر و فرآورش سیار نفت (MOS وMOT)، توانستیم بیش از 82 هزار و 400 بشکه نفت را در 6 ماه نخست امسال استحصال کنیم که علاوه بر پیشگیری از آلودگی زیست محیطی، نسبت به میزان 75 هزار و  450 بشکه‌ای در مدت مشابه پارسال 9 درصد افزایش داشته است.

باغبان با اشاره به دستاوردهای شرکت بهره‌برداری نفت وگاز مارون در زمینه حفظ محیط زیست، گفت: اندازه‌گیری فصلی آلاینده‌های زیست محیطی اعم از آب، خاک، هوا و صوت در بیش از 1000 نقطه، تزریق بیش از 98 درصد پساب نمکزدایی به چاههای دفعی، تحقق 100 درصدی جمع‌آوری گازهای همراه مجتمع‌های صنعتی شماره 1 و 6 مارون و ارائه 14 هزار و 783 نفر ساعت آموزشهای زیست محیطی را می‌توان از اهم دستاوردهای زیست محیطی شرکت در سال 93 و نیمه اول امسال دانست.

سرپرست شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، روزآمدسازی تجهیزات مقابله با آلودگیهای رودخانه‌ای با هزینه‌ای بالغ بر 12 میلیارد ریال و برگزاری 33 مانور امداد و نجات، آتش سوزی و نشت گاز را از اهم اقدامهای شرکت در راستای مدیریت بحران برشمرد و از کارکنان این شرکت به خاطر تلاش متعهدانه در جهت تولید صیانتی در کنار حفاظت از محیط زیست تقدیر کرد.

گفتنی است: واحد فرآورش سیار نفت ( MOT ) دستگاهی است که به منظور فرآورش نفت و گاز، بر روی چاههایی که مشکل افت فشار پیدا کرده و نیاز به تعمیر دارند قرار گرفته و از نفت‌ریزی جلوگیری می کند و  تفکیک‌گر سیار نفت (MOS ) نیز امکان راه‌اندازی چاههایی را که به دلایلی با افت فشار مواجه می‌شوند مقدور می‌سازد. این دو تجهیز همسو با پیشگیری از آلودگیهای زیست محیطی و پیشگیری از هدر رفت نفت و گاز در هنگام انجام عملیات تعمیراتی خاص روی چاهها استفاده می‌شوند.

کد خبر 248388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =