نهادی رسمی، همکاری با کشورهای همسایه را در حوزه میدانهای مشترک پیگیری کند

رئیس برنامه ریزی تولید و توسعه شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به پراکندگی جغرافیایی میدانهای مشترک کشور، ایجاد نهادی رسمی را برای پیگیری همکاریهای ایران با کشورهای همسایه در این حوزه خواستار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، صادق قاسمی عصر امروز (سه شنبه 21 مهرماه) در دومین روز از همایش ملی حقوق انرژی در پنل تخصصی "بررسی نیازهای اساسی دولت در حقوق و مدیریت تولید میدانهای مشترک نفت و گاز و یکپارچه سازی آنها" که به ریاست الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهوری و رئیس این همایش برگزار شد، اعلام کرد: این نهاد می تواند مشتمل بر نمایندگانی از وزارت نفت، وزارت امور خارجه، ریاست جمهوری و دیگر ارگانهای مرتبط باشد. 

وی تصریح کرد: لازم است در خصوص میدانهای مشاع، تلاش کنیم از رهگذر مذاکره، کشور درگیر در میدان مشترک را از مشاع بودن میدان آگاه کنیم. 

قاسمی پراکندگی میدانهای مشترک را مورد اشاره قرار داد و گفت: به دلیل این پراکندگی جغرافیایی، با هفت کشور همسایه مشارکت داریم و از این رو لازم است مسائل حقوقی مرتبط با میدانهای مشترک را در ارتباط با همسایگان به شکل جدی تر و منسجم تری دنبال کنیم. 

پیش از این نیز عبدالنبی هاشمی رئیس دانشگاه صنعت نفت در این پنل تاکید کرده بود: از نظر قانونی، کنوانسیونهای چندجانبه ای در حوزه بهره برداری از میدانهای مشترک وجود دارد و لازم است رژیم حقوقی ایران نیز در ارتباط با همسایگان شفاف سازی شود. 

کد خبر 248390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =