جهش در توسعه پارس جنوبی با راه اندازی همزمان 4 سکوی دریایی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به این که ادامه توسعه پارس جنوبی یکی از اولویتهای اصلی شرکت ملی نفت ایران در دوران پساتحریم است، گفت: امسال با راه اندازی همزمان 4 سکوی دریایی شاهد جهش در توسعه پارس جنوبی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار شانا، رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران دیشب در آیین برگزاری هفدهمین سالروز تاسیس منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار کرد: با بهبود وضع اقتصادی و لغو تحریمها گامهای تکمیلی برای توسعه و آبادانی این منطقه برداشته خواهد شد.

وی افزود: در دوران تحریم یکی از اولویتهای شرکت ملی نفت، توسعه پارس جنوبی بوده و هست.

جوادی با اشاره به روند توسعه پارس جنوبی از دهه 70 تاکنون گفت: آمادگی برای توسعه این منطقه پس از تحریمها ضروری است و برای این منظور باید کارگروهی برای عارضه یابی و شناخت نقاط قوت و ضعف تشکیل شود.

وی به شتاب دوباره در طرحهای توسعه پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای مهم در دوران پس از تحریم توسعه منطقه ویژه با توجه به محیط زیست است زیرا توسعه صنعتی در کنار مزیت هایی که دارد عوارض زیادی نیز برای مردم بومی منطقه به همراه دارد.

معاون وزیر نفت ادامه داد: شرکت ملی نفت ایران قصد دارد در تدوین برنامه ششم توسعه خود سرفصلهایی جدید از بحث محیط زیست ایجاد کند.

پایان لوله گذاری دریایی فازهای 20 و 21 پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مراسم پایان لوله گذاری دریایی​ فازهای 20 و 21 پارس جنوبی گفت: امروزه نصب سکوها و ساخت خطوط لوله زیردریایی و راه اندازی تاسیسات دریایی به دست شرکتهای توانمند داخلی انجام می شود در حالی که این کار حرفه ای، روزگاری برای ایرانیها سخت و دشوار بود.

جوادی  افزود: باید تلاش کنیم در طرحهای جدید دریایی از امکانات و نیرو های داخلی نهایت استفاده انجام شود.

وی با اشاره به توانمندیهای شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران گفت: این شرکت برای ارتقای توانمندی خود و نمایش توان ایرانیان در بخش فراساحل باید در طرحهای بین المللی حضور یابد.

راه اندازی همزمان 4 سکوی جدید پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت نفت ایران از راه اندازی همزمان 4 سکوی فازهای 19 تا 21 پارس جنوبی بطور همزمان تا پایان سال خبر داد و اظهار کرد: امسال شاهد تحولی بزرگ در بحث نصب و راه اندازی سکوهای دریایی همچون پارسال خواهیم بود.

کد خبر 248398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =