افزایش  500 میلیون فوت مکعبی تولید گاز از پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با اشاره به بارگیری نخستین سکوی فاز 19 پارس جنوبی با 98 درصد پیشرفت فیزیکی گفت: تلاش داریم تا پایان زمستان 500 میلیون فوت مکعب گاز از این فاز تولید کنیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا از عسلویه، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در آیین پایانی عملیات طرح خط لوله دریایی فازهای 20 و 21 پارس جنوبی با تاکید بر این که  این طرح از پیچیدگیهای زیادی برخوردار بود اظهار کرد: در مسیر این خط لوله تقاطعهای زیادی با خطوط نفت و گاز وجود داشت و دارای پیچیدگیهای زیادی بود اما به لطف خدا این طرح در کمتر از 4 ماه به پایان رسید.

منوچهری با بیان این که 70 درصد از فعالیتهای فراساحل پارس جنوبی از سوی شرکت تاسیسات دریایی انجام می شود گفت: اگر منابع مالی مورد نیاز وجود داشته باشد، دلنگرانی برای طرحهای فراساحل وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد:  ارزش تجهیزات این شرکت بیش از 600 میلیون دلار است و پارسال گردش مالی یک میلیارد دلاری داشتیم و اکنون نیز ارزش پروژه های جاری این شرکت بیش از 6 میلیارد دلار است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با اشاره به اجرای یک پروژه کوچک دریایی در کشور قطر گفت: پروژه دوم نیز از سوی قطریها در حال ابلاغ است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با اشاره به ساخت 5 سکوی پارس جنوبی در یارد خرمشهر گفت: تا پیش از پایان امسال و یا اوایل سال آینده  بارگیری و نصب این سکو ها انجام خواهد شد.

 

 

 

 

کد خبر 248401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =