صادرات بیش از 94 میلیون لیتر گازوییل از مرز دوغارون به افغانستان

صادرات گازوییل مرز دوغارون خراسان رضوی به افغانستان در نیمه نخست امسال به بیش از 94 میلیون لیتر رسید.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی به خبرنگار شانا، گفت: در 6 ماهه نخست امسال 94 میلیون و 451 هزار و 935 لیتر نفت گاز (گازوییل) از طریق شرکتهای فعال در زمینه صادرات فرآورده های نفتی و تعاونی مرزنشینان به کشور همسایه ( افغانستان) صادر شده است.

محمدمهدی قرایی صادرات گازوییل را از طریق شرکتهای صادر کننده و تعاونی مرز نشینان، فعالیت مهم و تاثیرگذار اقتصادی در کاهش قاچاق فرآورده های نفتی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: فروش گازوییل به بخشهای یادشده و صدور آن به افغانستان با توجه به موقعیت جغرافیایی خراسان رضوی و هم مرز بودن آن با افغانستان، علاوه بر کاهش قاچاق این فرآورده نفتی به اقتصاد و معیشت خانوارهای ساکن در این منطقه نیز کمک کرده است.

به گفته وی، مقدار صادرات گازوییل از مرز دوغارون در پنج ماه نخست امسال 57 میلیون و 341 هزار و 541 لیتر بوده است.

مقایسه آماری نشان می دهد در شهریورماه امسال مقدار گازوییل صادر شده از مرز دوغارون نیز 37 میلیون و 110 هزار و 394 لیتر گزارش شده است.

به گزارش شانا، قرایی پیشتر درباره صدور گازوییل از مرز دوغارون گفته بود: صادرات این فرآورده نفتی به وسیله تعاونی مرزنشینان و 15 شرکت معرفی شده از طرف امور بین الملل شرکت ملی پخش انجام می شود.

صادرات فرآورده های نفتی و افزایش آن از مهمترین اهداف راهبردی به شمارمی آید که به عنوان یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تکلیف شده است.

شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی از مهمترین مناطق 37 گانه شرکت ملی پخش است و برای دریافت فرآورده های نفتی (بنزین معمولی و یورو ٤، نفت سفید، نفت گاز معمولی و یورو ٤، همچنین سوخت مورد نیاز هواپیما، از امکانات مختلفی مانند خط لوله 20 اینچ تهران – مشهد بهره می برد.

کد خبر 248404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =