۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
  • کد خبر: 248470
بارگیری سکوی فاز 19 پارس جنوبی

مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی گفت: بارگیری سکوی SPD19C طرح توسعه فاز 19 برای انتقال و نصب در میدان مشترک پارس جنوبی با موفقیت به پایان رسیده است.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، حمید رضا مسعودی گفت: این سکو پس از انجام مهاربندی های لازم روی شناور حمل کننده سکو در هفته های آینده برای نصب راهی خلیج فارس خواهد شد.

وی افزود: تمام مراحل طراحی و ساخت این سکو با وزن تقریبی دو هزار و 700 تن با استفاده از توانمندی نیروهای داخلی انجام گرفته و نخستین سکو از مجموعه سکوهای دریایی طرحهای موسوم به 35 ماهه است که از تیرماه سال 89، مراحل ساخت آن با ساخت و نصب جاکت (چهارپایه) آغاز شد.

مسعودی گفت: با نصب این سکو در موقعیت خود، امکان بهره برداری از سکوی اقماری آن (SPD2) برای برداشت 500 میلیون فوت مکعب گاز از میدان مشترک پارس جنوبی و انتقال آن به پالایشگاه خشکی فراهم خواهد شد.

وی افزود: با توجه به پایان مراحل نهایی آزمایش و راه اندازی خطوط لوله اصلی و درون میدانی این سکوها در ماه های پیش رو امکان انتقال گاز تولیدی سکوی اقماری این سکو به پالایشگاه برای شیرین سازی و تزریق آن به شبکه سراسری و تولید محصولات جانبی آن فراهم می شود.

مسعودی گفت: با توجه به موقعیت این سکو در بلوک مرزی میدان مشترک و امکان تولید و بهره برداری از سکوی اقماری آن (SPD2) نصب آن در میدان مشترک پارس جنوبی از اولویتهای وزرات نفت است.

وی افزود: حفاری چاه های این سکو در بهمن ماه 92 به پایان رسیده بود.

به گزارش شانا، سکوی SPD 19C نخستین سکو از مجموعه سه سکوی طرح توسعه فاز 19 بشمار می آید که از یارد شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی واقع در خرمشهر با موفقیت بارگیری شد.

بخش فراساحل این طرح شامل چهار سکوی دریایی، 21 حلقه چاه و دو رشته خط 32 اینچ به منظور انتقال گاز از سکوهای اصلی به پالایشگاه خشکی به طول تقریبی 230 کیلومتر یک رشته خط لوله 36 اینچ به طول تقریبی شش کیلومتر برای انتقال میعانات گازی به گوی شناور به ظرفیت هفت هزار مترمکعب در ساعت، دو رشته خط لوله 4.5 اینچ دریایی و دو رشته خط 18 اینچی پوشش دار درون میدانی است.

کد خبر 248470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =