افزایش 200 میلیون مترمکعبی ظرفیت پالایش گاز در پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اعلام این که در بخش خشکی پالایشگاههای پارس جنوبی پیشرفت خوبی داشته ایم گفت: براساس وعده داده شده ظرفیت پالایشی در پالایشگاههای بخش خشکی پارس جنوبی افزایش 200 میلیون مترمکعبی داشته است.

به گزارش شانا، علی اکبر شعبانپور، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، گفت: فاز 14 پارس جنوبی 115 کیلومتر لوله گذاری دریایی با قطر 32 اینچ نیاز دارد که عملیات لوله گذاری آن آغاز شده است.

وی افزود: ظرفیت برداشت این فاز از میدان گازی پارس جنوبی همچون دیگر فازها، یک میلیارد فوت مکعب است که پس از ورود به پالایشگاه و انجام فرآیند پالایش و فرآورش، 25 میلیون مترمکعب گاز شیرین روزانه به شبکه سراسری تزریق می شود.

شعبانپور ادامه داد: علاوه بر تولید گاز، روزانه 37 هزار بشکه میعانات گازی فاز 14 برای طرحهای جدید پالایشگاههای سیراف و تولید اتان و گازهای پروپان و بوتان نیز برای صادرات مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: در بخش خشکی با توجه به فعالیتهای انجام شده، ظرفیت پالایشی به بیش از 200 میلیون مترمکعب رسیده است.

به گزارش شرکت ملی نفت ایران مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس افزود: در بخش دریا ظرفیت تولید ما تا پایان سال گذشته براساس وعده داده شده به 100 میلیون مترمکعب رسید، امسال هم در بخش دریا با تکمیل حفاری دوفاز و افزایش تولید فاز 12 و تکمیل فازهای 17 و 18 تا 50 میلیون مترمکعب افزایش تولید داریم و با بهره برداری از یک ردیف از فازهای 19، 20 و 21 سعی می کنیم به وعده افزایش تولید گاز خود عمل کنیم.

وی اظهار کرد: با وجود محدودیتهای شدید مالی در بخش دریا که بیشتر مربوط به تکمیل سقف پرداخت قراردادها می شود و همچنین تحریم برخی اقلام مورد نیاز، ممکن است امسال با قدری تأخیر در بهره برداری از فازهای جدید مواجه باشیم اما تلاش ما بر این است که تولید 500 میلیون فوت مکعب از فاز 19 را تا پایان سال عملی کنیم.

کد خبر 248529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =