قاچاق فرآورده های نفتی با افزایش صادرات به افغانستان کاهش می یابد

وزیر نفت با اشاره به افزایش صادرات فرآورده های نفتی ایران به افغانستان گفت: رشد صادرات فرآورده های نفتی ایران به افغانستان از مبادی رسمی و با حمایت دولت سبب کاهش قاچاق سوخت می شود.

بیژن زنگنه عصر امروز (25 مهرماه) پس از دیدار با داود شاه صبا، وزیر معادن و پترولیوم افغانستان در گفتگو با خبرنگار شانا گفت: ارائه کمکهای ایران به افغانستان در حوزه اکتشاف نفت خام و گازطبیعی مهمترین محور مذاکرات در این دیدار بود.

وی با اشاره به این که در این دیدار، تهران و کابل به تفاهمی برای آموزش نیروهای افغانستان در حوزه گاز دست یافتند، افزود: در این مذاکرات برای ارائه خدمات فنی ایران به افغانستان در حوزه نفت و گاز توافقهایی حاصل شد.

وزیر نفت در زمینه صادرات فرآورده های نفتی بویژه نفت گاز به کشور افغانستان اظهار کرد: قرار شد هیئتهای دو کشور برای دستیابی به توافق در زمینه افزایش صادرات فرآورده های نفتی ایران به افغانستان از مبادی رسمی و با حمایت دولت مذاکره کنند.

زنگنه تصریح کرد: با افزایش صادرات فرآورده های نفتی به افغانستان از قاچاق فرآورده ها جلوگیری می شود و فرآورده های با کیفیت به این کشور صادر می شود.

به گزارش شانا، تاکنون همکاری دو کشور در بخش انرژی بیشتر در زمینه صادرات فرآورده های نفتی ایران به افغانستان بوده، به گونه ای که ایران در پنج ماه نخست امسال روزانه سه میلیون لیتر نفت گاز به افغانستان صادر کرده است که با انجام این مذاکرات، این رقم افزایش پیدا می کند.

کد خبر 248558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =