درآمد ارزی پتروشیمی با تکمیل زنجیره ارزش دو برابر می شود

رئیس کنفدراسیون صادرات گفت: صنعت پتروشیمی ایران می تواند در آینده با تکمیل زنجیره ارزش سهم بزرگی از درآمدهای ارزی کشور را به خود اختصاص دهد.

به گزارش شانا، محمد لاهوتی با بیان این که درآمد ارزی صادرات پتروشیمی با تکمیل زنجیره ارزش دو برابر می شود، اظهار کرد: پیش بینی می شود صادرات محصولات پتروشیمی 34 درصد از ارزش کل صادرات را در سال 94 به خود اختصاص دهد.

رئیس کنفدراسیون صادرات افزود: اگر در نظر بگیریم که سالانه حدود 20 میلیارد دلار از صادرات کشور در بخش پتروشیمی است، تکمیل زنجیره ارزش در این محصولات صادراتی می تواند درآمد ارزی را تا دو برابر افزایش می دهد.

وی عنوان کرد: نباید تنها به برآوردهای مالی در بحث صادرات توجه شود و انتقال دانش و تکنولوژیهای روز باید اولویت طرحهای توسعه ای و صادرات باشد تا هم از مزیتهای کشور در زمینه انرژی ارزان استفاده شود و هم از رهگذر سرمایه گذاریها دانش فنی و حضور در بازارهای صادراتی جدید میسر شود.

رئیس کنفدراسیون صادرات عنوان کرد: نگاه تولید صادرات محور باید در مذاکرات با شرکتهای خارجی مورد توجه قرار گیرد و به سمتی حرکت شود که سرمایه گذاریهای جدید بتواند زمینه کشف بازارهای جدید را فراهم کند.

لاهوتی بیان کرد: درحال حاضر سازمان توسعه تجارت مصوبه ای دارد که براساس آن سرمایه گذاران خارجی برای تولید در ایران ملزم به صادرات 30 درصد محصول تولیدی هستند و طبیعی است کشورهایی که تمایل داشته باشند در کشوری مانند ایران با بازار انرژی ارزان سرمایه گذاری کنند باید به بازار صادراتی این محصول نیز توجه کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، وی با اشاره به برخی از مشکلات سرمایه گذاری در کشور ازجمله قوانین کار، تامین اجتماعی و هزینه های سربار تولید تاکید کرد: اگر مشکلات سرمایه گذاری در کشور حل شود ظرفیت سرمایه گذاری 300 میلیارد دلاری در کشور وجود دارد که بخشی از آن می تواند درصنعت پتروشیمی جذب شود و اکنون که کشور در شرائط پساتحریم قرار گرفته، اصلاح برخی قوانین مخل تولید ضروری است.

رئیس کنفدراسیون صادرات با بیان این که ایجاد هر یک شغل 200 میلیون تومان هزینه در بردارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی در کشور نقش چندانی در بهبود زندگی کارگران ندارد و با وجود پرداخت 30 درصد حقوق به عنوان هزینه های بیمه، خدمات ارایه شده به کارگران ناچیز است.

کد خبر 248605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =