زنگنه: ایران وارد بازار ال ان جی می شود

وزیر نفت قیمت مناسب نفت از نگاه اعضای اوپک را بین 70 تا 80 دلار عنوان کرد و گفت: ظرف چند سال آینده، ایران 10 میلیون تن ال ان جی به بازار عرضه می کند.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه روز گذشته (دوشنبه 27 مهرماه) در حاشیه کنگره راهبردی نفت و نیرو، درباره این که سیاست ایران برای صادرات گاز به بازارهای دوردست از طریق خط لوله است یا ال ان جی، گفت: در حال حاضر، ال ان جی است؛ چون صادرات گاز از طریق خط لوله مشکلات فراوانی دارد و علاوه بر مسیرهای طولانی هزینه زیادی صرف ترانزیت می شود. 

وی با بیان این که ایران با ال ان جی سریعتر می تواند به بازارهای صادراتی راه پیدا کند، درباره این که ایران هم اکنون تولید ال ان جی ندارد، تصریح کرد: به محض برداشته شدن تحریم و با آزاد شدن تجهیزات توقیف شده و با فعال شدن پروژه ایران ال ان جی ظرف چند سال آینده ایران می تواند 10 میلیون تن ال ان جی به بازار تحویل دهد.

وزیر نفت درباره این که ظرف چند سال این میزان ال ان جی تولید می شود، اظهار کرد: این موضوع بستگی به ساماندهی کارها در این پروژه دارد.

زنگنه درباره این که آیا با مشتریان اروپایی در این خصوص مذاکراتی انجام شده است، گفت: ایران به دنبال گرفتن شریک برای ساختن ال ان جی و بازار برای آن است.

وی درباره این که قیمت مناسب برای نفت چه رقمی است نیز گفت: هر چه قیمت نفت بالاتر برود بهتر است، اما اعضای اوپک به رقمی بین 70 تا 80 دلار فکر می کنند.

وزیر نفت درباره این که آقای ظریف از مذاکره با کشورهای عربی خبر داده است، آیا شما نیز حاضر به مذاکره با علی النعیمی، وزیر نفت عربستان هستید، گفت: ما آماده مذاکره با همه هستیم و هیچ مشکلی برای مذاکره نداریم.

 

کد خبر 248753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =